Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 8 Oktober 2011

Hudud : Kenyataan Bangang Seorang Artis

Enot Dikecam Teruk

Pelakon komedi Enot, mengakui sangat tertekan apabila dikecam gara-gara TERSILAP mengeluarkan kenyataan tentang hukum HUDUD di akhbar Sinar Harian, Kemarin.

Selain dikecam menerusi twitter dan facebook, perniagaan keknya turut terjejas, apabila ada pelanggan yang menarik balik tempahan GARA-GARA kurang senang dengan komennya. Enot turut kesal apabila arwah ibu bapanya turut dicemuh.

Dalam pertemuan dengan Sinar Harian , Enot menyatakan kekesalannya dan memohon maaf di atas kesilapan itu.

Berikut adalah kenyataan Enot yang mengundang cemuhan orang ramai:

“Memang zaman dulu orang islam mengamalkan hukum hudud kepada mereka yang membuat kesalahan, contohnya bagi mereka yang berzina hukuman sula akan dikenakan,tapi rasanya ia tidak lagi sesuai,malah kita wajar memberi peluang kepada pesalah untuk berubah.Kalau hulum hudud dijalankan,pesalah terbabit terpaksa hidup dalam keadaan yang tidak sempurna seperti tiada tangan kaki dan sebagainya.Bagaimanapun,semua ini tidak menjamin mereka insaf sepenuhnya.”

* Nauzubillahiminzalik.....mana ada hukum sula dalam hudud... tak tau apa apa jangan lah komen Not!

Lebih baik diam dan jangan buat-buat pandai tentang sesuatu Hukum Allah S.W.T. Inilah yang Tun Dr.Mahathir bangga-banggakan apabila Artis2 Melayu2 mengikut jejak langkahnya mengatakan Hudud tidak sesuai.......King

2 ulasan:

Unknown berkata...

err..die tgok crta p.ramlee kot...kan ade 1 crta p.ramlee yg laksanakan hukum sula pda penzina...erm

Tanpa Nama berkata...

Melaksanakan syariat Allah adalah satu ibadah..
Apa sahaja perintah Allah yg dilakukan akan dikira sebagai Ibadah disisi Allah s.w.t..
Contoh ibadah Haji,dlm melaksanakan ibadah Haji,mana2 jemaah Haji akan dikenakan dam sebagai penebusan atas kesalahan melanggar larangan2 dlm Ibadah Haji itu dan ianya sama sekali tidak layak utk dibantah krn ia terkandung dlm peraturan yg telah Allah tetapkan dlm mengerjakan ibadah itu..
Begitu juga dlm soal perkara2 yg melibatkan kepentingan Awam..
Utk menjaga kepentingan manusia maka Allah telah memberikan peraturan yg mesti manusia laksanakan,maka jika dilanggar haq2 dan kepentingan awam itu maka Allah telah menetapkan hukuman utk menjalankan Hudud,Qisas,Takzir berdasarkan syarat2 yg Allah telah gariskan..Jika tidak memenuhi syarat2 utk melaksanakannya,baharulah hakim diberi tanggungjawab utk menjatuhkan hukuman atas kebijaksanaannya..Maka perlaksanaan itu ditaqlidkan sebagai ibadah disisi Allah S.W.T atas sebab mempertahankan Haq2 awam spt mana yg Allah telah perintahkan..
Malangnya diMalaysia,perlaksanaan Hudud tidak dipandang sebagai Ibadah dan lbh dipolitikkan utk menjatuhkan wibawa pihak2 yg ingin melaksanakannya..
Masyarakat tidak diberi gambaran jelas tentang Syarat2 pelaksanaannya,sebaliknya bentuk hukuman itu yg dimomokkan dgn gambaran2 Negatif sedangkan Hukuman berbentuk sebegitu tidak akan dilaksanakan sekiranya tidak memenuhi syarat2 yg Allah telah tetapkan..
Ini yg masyarakat tidak faham dan semakin dikelirukan oleh mainan politik Media arus perdana..
Kita tidak sedar kita telah menggantikan Ayat2 dari Wahyu2 Allah S.W.T dgn Ayat2 dari Nafsu manusia..
Maka yg paling ditakuti adalah manusia telah Kufur terhadap perintah Allah dgn menggantikan hukum2 Allah dgn hukum ciptaan manusia lalu apabila manusia membandingkan apa sahaja yg datang dari Allah S.W.T dan meletakkannya lebih rendah dari apa yg manusia tetapkan maka manusia akan dianggap tidak lg menyembah Allah..
Maka manusia telah berlagak sebagai tuhan utk melakukan yg tidak selayak dgnnya iaitu memberi Taqlid atas apa yg dtg dari penciptanya sendiri..
Ia boleh membawa kpd terbatalnya Aqidah..
Maka berlepas dirilah dari condong hati kpd ciri2 sebegini..

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....