Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 21 Julai 2010

Video : Polis(UTK) Serbu Konvoi Sultan Kelantan





Berikut adalah Videoclip yang memaparkan kejadian dimana konvoi Sultan Kelantan di serbu oleh pasukan Unit Tindakan Khas PDRM..

Adakah perkara begini akan berlaku andaikata Mahathir dan UMNO pada tahun 1992 tidak berusaha untuk menarik kekebalan raja-raja Melayu dengan meminda perlembagaan?

Bahagian Perlembagaan yang dipinda adalah Perkara 181(1) yang menyebutkan bahawa “TiadImbang Penuha apa-apa undang-undang yang menyentuh secara langsung keistimewaan, kedudukan, kemuliaan dan kebesaran Raja-raja boleh diluluskan dengan tiada persetujuan Majlis Raja-Raja.”

Sungguhpun tindakan polis ini agak bertentangan dengan adab dan budaya masyarakat Melayu, tugas mereka tidak akan begini jika Mahathir tidak menganggu-gugat kekebalan Raja-Raja Melayu dengan meminda perlembagaan..

Yang nyata sekarang kekebalan ini telah berpindah dari Raja-raja Melayu kepada Pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional..

Saksikan.. dan nilaikan siapakah penderhaka Anggota Polis yang menjalankan tugas ini atau Mahathir dan UMNO yang telah meminda perlembagaan agar polis boleh bertindak sebegini.

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....