Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 21 Julai 2010

Pas Yakin Kejadian 20 Pelajar Mengandung,Benar





KUALA TERENG
http://buletinonline.net/images/stories/berita29/uabc.jpgGANU – PAS Terengganu yakin kejadian 20 pelajar sebuah sekolah menengah di Kuala Terengganu mengandung adalah benar-benar berlaku.

Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Pusat Dato’ Abu Bakar Chik berkata, beliau telah meminta Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Terengganu menyiasat perkara tersebut.

”Dia memberi maklumat dan mengesahkan ia benar-benar berlaku, 20 pelajar dalam sebuah sekolah mengandung, 4 telah melahirkan anak,”katanya ketika ditemui selepas Mesyuarat Agung Jawatankuasa Ibu Bapa dan Guru, Ma’ahad tahfiz Wal Tarbiyah dekat sini, Selasa 20 Julai.

Oleh itu beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu meminta pihak kabinet dan Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil perhatian dan menyelesaikan masalah sosial yang semakin parah dikalangan para pelajar.

”Saya tidak menafikan soal pemansuhan UPSR, PMR penting, tapi kita mahu melihat keprihantinan kabinet, dan Menteri (berkenaan),”ujarnya.

Sehubungan itu, PAS telah menyiapkan satu mekanisme bagi menangani gejala sosial dikalangan Pelajar. Ustaz Abu Bakar berkata, Lajnah pendidikan melalui Sukarelawan Pendididikan Rakyat (Kawan).

"Dalam parti PAS ada skuad Kawan, bagi menangani gejala sosial dengan masyarakat khidmat dan runding cara,"jelasnya.

Menurutnya, Kawan bukan hanya dianggotai oleh golongan muda yang turun padang tetapi golongan veteran seperti bekas-bekas pensyarah, bekas-bekas guru besar, peguam dan profesional lain.

Ketika ditanya berkenaan pendedahan pihak polis tentang 191 pelajar sekolah terlibat dengan pelbagai kesalahan narkotik, beliau mengatakan angka tersebut adalah terlalu kecil.

”Saya tidak percaya kepada angka itu, kerana setiap hari, dimana-mana sahaja boleh didapati pelajar terlibat dengan dadah,

”kalau mahu dicegah, tiap-tidap hari boleh tangkap,”katanya lanjut.BO

2 ulasan:

Unknown berkata...

mana boleh cegah ... dah terlambat .. xkan ko org xnampak ini semua bala yang di turunkan oleh Allah swt kepada kite semua org melayu yang Islam .. tapi sudah tidak mengamalkan nilai2 Islam yang bermaruah .. yang martabatnya tinggi lagi istimewa ..

Dah boleh cakap kita dah buat ugama kita dah macam ugama2 lain ...x bernilai langsung..

maruh kaum pompuan kita sangat penting .. kalo kita buat xkisah inilah jadinya ...

Islam bukan sahaja solat, puasa , zakat ..haji ... lebih dari itu ..

kita langsung x fikir pasal maruah agama kita .. agama dari Allah swt ..ini adalah antara kita dengan Allah ... antara sesama manusia mungkin boleh dimaafkan lagi ... ya la kita selalu mengambil jalan mudah terhadap apa hukum hakam dalam Islam apabila kita berdepan dengan sesuatu yang yang kita hadapi ...

kita terlalu sibuk dengan benda2 yang remeh .. kadang2 aku heran .. dan marah .. sibuk pasal judi .. sibuk pasal fatwa yoga .. sibuk pasal wahabbi ...sibuk nak tangkap sana.. sibuk nak serbu sini.. bukan salah .. betul .. itu aku x nafikan .. tapi cube fikir lebih lagi ...kat mana salah nya .. kat mana silapnya ..

masalahnya kita langsung tidak peka terhadap apa yang sedang berlaku ..

Salah kita org2 tua .. yang menghancurkan generasi muda sekarang...

kita mmg semau boleh mahu yang terbaik untuk anak2 kita .. kita beri pelajaran agama secukupnya .. kita suruh dia tutup aurat ...

tapi akhirnya di dunia nyata .. semua akan dilondehkan ...telanjang bulat .. semua anak dara kita .. akan ditelanjangkan .. mana maruah kita .. mana maruah agama kita yang tinggi martabatnya ...

kenapa kita x sensitif .. kenapa kita boleh jadi lali .. lalai ...atau mmg kita dah x ambil kisah langsung dah ..

aku kesal dengan sikap org Islam yang sewenang2nya membiarkan Isteri dan anak dara mereka kepada doktor lelaki .. xkira la mau pun doktor tu Islam .. lebih2 lagi apabila masa mengandung ..

aku kesal dengan sikap kita yang ambil ringan tentang aurat apabila isteri kita sedang mengandung ..didedahkan .. dibogelkan .. dikangkang .. dijolok ..mana ugama kita .. Klinik Pakar Sakitpuan Chong .. Klinik Pakarpuan Maniam .. Klinik sakitpuan Ahmad ... kalo kat hopital kerajaan pun sama la jugak ..

Anak2 generasi sekarang lahir di tahun 80an .. dimana rata2 klinik2 pakar mcm ni dah bercambah ...bidan2 dah xde ..

kenapa kita langsung buat bodoh ..

kalo pas xde dana kearah ini aku rasa .. ramai yang sanggup menderma kearah :

menghidupkan balik institusi bidan ..

membuat kolej perbidanan ..

membanyakkan kaum perempuan mengambil bidang ini ..

membina Klinik dari perempuan Islam untuk perempuan Islam


Islam is from Allah ... The Giver and The Taker of life ... The Creator of Heaven and Earth ... kalo x yakin ... then we all go to Hell ...

Kuda Perang berkata...

Saya sangat2 setuju dengan saudara Adam.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....