Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 14 Disember 2010

Sensasi : Gambar2 Janda Terkaya

Saya sendiri payah nak memahami wanita dalam hal ini? apa yang diorang nak? Masa dia mula-mula nak kahwin dulu.. apa dalam kepala dia? Kaya? Kemewahan? Keseronokan?.. entahlah!! Mungkin jodoh dah takat tu.
Suami mereka kaya-raya.. alih2alih mintak cerai. Yang terbaru Isteri kedua kepada Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), Tan Sri Rozali Ismail (53) memfailkan permohonan untuk bercerai setelah berkahwin di Perlis sejak 2006 yang lalu. Rozali yang diam membisu apabila kontreversi beliau yang dibayar gaji RM 425,000 sebulan. (5.1 juta sebulan). Itu belum dikira lagi lain-lain pendapatan.

tan sri Rozali bersama isteri pertama beliau, Pn sri Faridah

Antara janda-janda kaya didunia…. Kalau berani masuk… silakan..

1.Rupert dan Anna Murdoch
Perceraian termahal di dunia. Mereka berkahwin selama 32 tahun dan 1999.pampasan perceraian yang diterima oleh Anna Murdoch setelah bercerai dengan Rupert Murdoch secara keseluruhan berjumlah Usd 1,7 Billion.

2.Bernie dan Slavica Ecclestone
2009 perceraian jutawan F1 Bernie Ecclestone dan istrinya berjumlah $1 Billion.dengan pampasan tersebut,Slavica membeli Times London dan juga Jet peribadi berharga Usd$ 60j.

3.Adnan dan Soraya Khashoggi
Perceraian jutawan yang berasal dari Arab Saudi, Adnan dan Soraya Khashoggi berjumlah Usd 874j.

4.Roman dan Irina Abrahamovich
Ketika Bercerai dengan Roman, Irina mendapat kurang 2% dari harta suaminya berjumlah Usd 300j.

5.Greg Norman dan Laura Andrassy
Setelah menikah selama 25 tahun,pemain golf australia,Greg Norman berpisah dengan istrinya Laura Andrassy.Laura menerima pampasan USD103j.
6.Steven Spielberg dan Amy Irving dengan pampas an (USD100J)
7.Sumner dan Phyllis Redstone
Phyllis Redstone mendapat pampasan berjumlah USD100 Million.

8. Elin Nordegren menuntut Usd 600j juta (RM2 bilion) sebagai pampas an pencerainnya dengan bintang Golf dunia Tiger Woods dan dijangka memperolehi tidak kurang Usd 100j.

9. Yang terbaru perceraian artis dan model terkenal Liz Hurley dengan suaminya Arun Nayer seorang billionair. Berapa agaknya pampasan yang diperolehi?

Di barat kekadang seolah-olah menjadi trend. Mencari pampasan disebalik perceraian yang mencecah berjuta-juta. Bagaimana dengan janda kaya di Malaysia. Mereka menjanda kerana bercerai mati tetapi ada juga yang diceraikan dan menuntut cerai. Kaya juga... Hah kalau berani masuk le meminang ….

1. Lee Kim Hua Usd 2.5 billion, umur 80, janda mendian Tan Sri Lim Goh Tong Pengerusi Genting. Mempunyai 6 orang anak.
2. Janda Tan Sri Dr TK Wen Chong Chook Yew memiliki Selangor Properties Bhd. Dianggarkan kekayaannya mencecah Usd 200 j, tetapi telah berusia 87, dan mempunyai 4 orang anak. (Maaf takde gambar. sila cari sendiri kalau berminat tetapi tengok-tengoklah umur tu)

3. Azrina Mazhar Hakim, janda Sultan Brunei. Bekas wartawan TV3 Malaysia. Sebelumnya Mazuin Hamzah juga bercerao dari kerabat istana Brunei iaitu adinda Sultan Pengiran Sufri. Entahlah berapa pampas an yang diperolehi..
Isteri arwah SM Nasimudin

4. Janda SM Nasimuddin yang Harta Naza dianggarkan Rm 4 Biliion ringgit. Kini masih lagi dalam tuntutan pula dari Isteri kedua pengasas dan pengerusi Kumpulan Naza, Allahyarham Tan Sri SM Nasimuddin SM Amin dan lima anak mereka, yang telah memfailkan saman bagi menuntut wang tunai RM350 juta dan beberapa hartanah di Malaysia dan di England. Ia difailkan oleh Rokiah Abdullah, 53, bersama anak-anak.

5. Janda Daim’s yang kini tinggal di London. Daim yang diam-diam sebagai bekas Menteri Kewangan dizaman Dr Mahathir mempunyai kekayaan antara Usd 10 ke 20 billion. Sudah pasti perceraian beliau memberi pampasan yang banyak untuk janda beliau. Yang kena pi cari kat london le. Rumah Daim kat London tu penulis tengok dah sekali... fuhhh!!! jangan cakap le..

6. Bekas isteri Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Effendi Norwawi, Zariah Hashim @ Farida Effendi (55) akhirnya berjaya mendapat harta yang dituntut berjumlah kira-kira RM50 juta apabila kedua-dua pihak bersetuju menyelesaikan kes itu di luar mahkamah. Effendi, 58 telah mengahwini artis terkenal Tiara.

7.Janda Datuk K, Tengku Zawyah Tengku Izham pada 3 Julai lalu 43( 2005) mendapat bayaran tuntutan mutaah lebih RM1 juta.Tengku Zawyah menuntut satu unit banglo, satu unit kondo, dua unit rumah Semi D, dua lot tanah di Selangor dan satu unit ruang pejabat di Mid Valley serta tuntutan mutaah RM500,000. Semua tuntutan berkenaan dianggarkan bernilai lebih RM10 juta. Sekarang ni datuk K sudah bersama dengan penyanyi Datuk Siti.

8. bagaimana dengan Permaisuri A'isyah yang konterversi baru-baru ini?

Hah! Mana satu yang anda berkenan. Silalah. Segala permasalahan yang timbul harap tanggung sendiri. Ada berani? tetapi kalau poket alang-alang... baik fikir seribu kali... kalau bercerai hang nak bayar pakai apa???

Tapi kalau dah jodoh.. sapa tahu. Tapi Rasulullah menyebut sebaik-baik perhiasan diatas dunia ini adalah isteri yang sohehah. 

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

,harta paling mahal ialah suami

RAHSIA JIMAT MINYAK

~PakKaramu~ berkata...

FREE KALO BOLEH TAK AGAKNYE ?

ilmar berkata...

Perempuan ni nafsu mereka lebih daripada akal. Harta dan sex adalah fokus mereka ..kerana duit adalah segalanya. Yang saya nak tanya KENAPA PILIH LELAKI TERSEBUT Jadi suami pada mulanya? mungkin dah timbul zaman perempuan hendak 'bersuami' ledih tak?

Unknown berkata...

Bung Mokhtar Jaga-jaga,hehehe

zaiful anuwar berkata...

Hai kalau Ada janda kaya rekemen saya seorang boleh tak tapi saya tak kaya Dan tak reti bawa kereta.kalau berminat call 0174556281 atau watsap/wechat saya 0174004986

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....