Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 31 Disember 2009

Enjit Jet Hilang,Bentuk Suruhanjaya Diraja Siasat






Pakatan Rakyat menolak perlaksaan ‘Program Juara Rakyat’ sebaliknya menggesa pembentukan Suruhanjaya Diraja menyiasat penyeludupan jet enjin Tentera Udara Diraja Malaysia ke tangan syarikat asing.

Naib Presiden Pas Salehuddin Ayob menjelaskan kebocoran keselamatan negara tidak boleh diluruskan melalui kempen propaganda pemerintah, sebaliknya ia harus dibahaskan di Parlimen dan disiasat dengan telus oleh sebuah suruhanjaya dibawah kuasa Yang Di-Pertuan Agong.

“Saya tetap mengatakan bahawa satu suruhanjaya diraja dibentuk untuk menyiasat sebab perkara ini adalah kes yang melibatkan keselamatan negara yang berprofil tinggi, satu isu yang tidak boleh dipandang ringan sama sekali dan melibatkan maruah Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan perlu ada suatu penyiasatan yang high handed maksudnya mesti ditangani satu Suruhanjaya Diraja yang mesti dibentuk segera," katanya.

Salehuddin berpendapat ‘Program Juara Rakyat’ adalah usaha untuk menutup kesalahan pihak tertentu.

Beliau menggesa kerajaan untuk tidak ragu-ragu mengheret pengkhianat negara yang terbabit – berpangkat tinggi mahupun awam – ke mahkamah.

“Kempen itu tidak akan dapat menyelesaikan masalah kerana yang perlu sekarang ini adalah kes tersebut dibongkar dan didedahkan apakah punca sebenarnya perkara itu boleh berlaku hingga menyebabkan kehilangan di kawasan yang dikatakan paling selamat dalam kawasan keselamatan tentera hingga enjin pesawat boleh hilang. Itu satu perkara yang besar," katanya. - FANSURINA ABDULLAH (TVS)

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....