Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 5 September 2009

Zamri lawan Nizar:Pas boleh tawan Bagan Pinang jika.....




Pakatan Rakyat sudah siap siaga untuk menempuh satu lagi pilihanraya kecil DUN N31 Bagan Pinang berikutan kematian penyandangnya sebelum ini.

Allahyarham Azman Mohd Noor merupakan ADUN BN meninggal dunia semalam akibat jangkitan dalam darah kira-kira jam 2.30 petang di Pusat Pakar Seremban.

Dalam Pilihanraya Umum ke 12 (PRU12) Azman telah menewaskan calon Pas,Ramli Ismail dengan majoriti 2,000 undi lebih.

ADUN Sikamat, Aminudin Harun ketika dihubungi oleh TV Antara berkata, jentera Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk berjuang dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang dan mengharapkan proses pengundian berjalan dengan penuh ketelusan.

"Pilihanraya kecil yang akan diadakan di kawasan ini merupakan kawasan campuran di antara pengundi pos yang mana lebih kurang 50 peratus dan undi awam dalam 50 peratus. Jadi saya merasakan bahawa jika ada ketelusan, Pakatan Rakyat masih mempunyai peluang tapi kita khuatir jika tiada ketelusan, ini akan memberikan peluang yang lebih kepada Barisan Nasional lah" kata Aminudin Harun, ADUN Sikamat.

" Kalau kita lihat pada pilihanraya yang lepas, pengundi awam kepada kita cukup menarik iaitu kita menang tetapi apabila dicampur dengan undi pos, kita tewaslah.

Jadi, di sini memberi ruang kepada kita bagaimana pilihanraya itu akan diadakan.

Sama ada akan diadakan secara telus, atau pun kita akan lihat bagaimana ia akan diadakanlah" tambahnya lagi.

Menurut Aminudin, apa yang menjadi halangan kepada Pakatan Rakyat hanyalah tektik kotor yang mungkin digunakan oleh pihak lawan demi meraih kemenangan.

" Jadi saya merasakan bahawa pilihanraya ini memang cukup memberi satu tempat di mana kita terpaksa bekerja 200 kali ganda untuk memastikan kemenangan kerana dengan adanya undi pos yang terlalu banyak akan memberikan kesan yang banyak kepada Pakatan Rakyat" menurut Aminudin.

Sementara itu, ADUN Chuah, Chai Tong Chai pula menyatakan rasa terkejut beliau diatas kematian Azman sambil menyifatkan arwah seorang yang penuh hemah dalam menjalankan tugas beliau.

Namun apabila ditanya kepada beliau tentang persediaan Pakatan Rakyat untuk menempuh pilihanraya kecil dalam masa yang terdekat, ini jawapan beliau.

"Kita ada peluang besar untuk menang. Kita yakin sebab isu yang masih dikembangkan, yang ramai rakyat masih tidak berpuas hati seperti pentadbiran dan harga barang naik dan sebagainya, harga minyak pun sudah naik harga, nombor dua pula komposisi di sini pun nampaknya agak selesa untuk berbilang kaumlah. Jadi adalah peluang yang baik untuk Pakatan Rakyat".

Dengan kekosongan ini, kerusi N31 merupakan pilihanraya kecil kesembilan selepas PRU12 lalu.

Bagan Pinang merupakan kawasan Dun dalam Parlimen Telok Kemang. Empat lagi Dun dalam parlimen tersebut ialah Chuah (PKR), Lukut (DAP), Linggi (BN) dan Port Dickson (PKR). -TVA

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....