Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 5 September 2009

Zamri lawan Nizar:Dialog isu kuil gagal



SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini memulakan siri dialognya bersama penduduk Seksyen 23 untuk menyelesaikan isu penempatan semula sebuah kuil Hindu daripada Seksyen 19 ke Seksyen 23.

Khalid mengadakan sesi dialog berkenaan menjelaskan untuk penduduk sebab untuk penempatan semula kuil berkenaan dan bagi mencari jalan penyelesaian terbaik dalam isu tersebut.

Beliau berkata, penjelasan perlu dibuat kerana Datuk Bandar Shah Alam telah gagal mendengar bantahan yang dilakukan oleh sebahagian penduduk yang tidak bersetuju dengan penempatan semula kuil berkenaan ke tempat mereka.

Sesi dialog tersebut diadakan ekoran bantahan yang dilakukan oleh penduduk Seksyen 23 Jumaat lalu terhadap tindakan kerajaan negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat memindahkan sebuah kuil Hindu berusia 150 tahun yang terletak di Seksyen 19 ke kawasan perumahan mereka yang mana majoriti penduduknya beragama Islam.

Ekoran tiada jaminan daripada kerajaan negeri untuk membatalkan cadangan itu, kira-kira 200 penduduk bertindak mengadakan perhimpunan selepas solat Jumaat pada 28 Ogos lalu bagi menyatakan bantahan mereka.

Keadaan bagaimanapun bertukar kecoh sera menjadi kontroversi apabila ada di kalangan mereka yang menyertai perhimpunan itu membawa kepala lembu ketika berarak ke bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor.

Sesi dialog itu berakhir pada pukul 12.30 tengah hari tadi tanpa menemui sebarang jalan penyelesaian terbaik dalam menyelesaikan isu berkenaan kerana berlaku kekecohan ketika sesi dialog itu berlangsung.

Khalid turut mengumumkan bahawa tidak ada keputusan muktamad dapat dicapai mengenai perkara itu kerana pihaknya belum mendapat mencapai kata sepakat dalam sesi dialog berkenaan.

Beliau dijadual mengadakan sidang akhbar mengenai perkara itu di kediaman rasminya di Seksyen 7 di sini.mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....