Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 12 Mac 2012

Piala Monsun Gagal : Menteri Mengesahkan Dakwaan PAS

KUALA TERENGGANU – Kenyataan Menteri Belia dan Sukan (KBS) Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkenaan Piala Monsun mengesahkan dakwaan pemimpin PAS selama bahawa penganjuran sukan itu tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat.

Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Terengganu, Dr Alias razak berkata, telah lama isu ini dibangkitkan oleh PAS dan beliau sendiri pernah mengusulkan supaya kerajaan membatalkan saja penganjuran sukan tersebut.

“Telah lama isu (Piala Monsun) ini dibangkitkan oleh PAS dan kita (saya pernah) minta kerajaan batalkan saja (penganjuran) piala ini kerana ia tidak menguntungkan rakyat mahupun kerajaan negeri,”ujarnya ketika ditemui.

Menurutnya kerajaan telah menghabiskan lebih RM300 juta duit rakyat untuk pembinaan prasarana bagi menganjurkan sukan tersebut.

Beliau yang juga Timbalan Yang DiPertua PAS Kuala Nerus menegaskan setiap tahun, selama tujuh tahun, kerajaan menghabiskan RM4 juta setiap hari bagi piala monsun yang berlangsung selama 5 hari.

“pembinaan prasarana saja melibatkan lebih RM300 juta duit negeri dan setiap tahun RM20 juta untuk acara selama 5 hari atau bernilai RM4 juta sehari,

“wang rakyat dibazirkan semata mata untuk memuaskan nafsu pemimpin Umno tanpa mengira manfaatnya  untuk rakyat,”jelasnya.

Selaku ADUN Bukit Tunggal dimana lokasi Piala Monsun diadakan, beliau kesal kerana tempoh tujuh tahun adalah begitu lama, rakyat ditipu dengan pelbagai janji manis kerajaan Umno dan Barisan Nasional.

Beliau turut kesal, selaku seorang rakyat dan anak jati Terengganu, Shabery membiarkan penganjuran sukan yang jelas merugikan ratusan juta wang kerajaan Terengganu.

“konon nya untuk beri peluang pekerjaan kepada rakyat tapi hakikatnya hanya lah peluang untuk pemimpin Umno sapu duit rakyat (duit minyak rakyat terengganu),

“bila dicadangkan ianya diserahkan kpd KBS, baru lah menteri buat kenyataan yang piala ini tidak menguntungkan setelah sekian lama duit rakyat terengganu di bazirkan dan disapu oleh mereka,”katanya.

Pada 11 Mac, 2012, sebuah akhbar tempatan telah menyiarkan laporan yang memetik Shabery berkata, sudah tujuh tahun dianjurkan, perlumbaan kapal layar Piala Monsun dianggap gagal apabila tidak memberi pulangan pelaburan setimpal dengan suntikan dana besar kerajaan setiap tahun.

Shabery turut mendedahkan kerajaan membelanjakan RM20 juta setiap tahun bagi penganjuran Piala Monsun dan jumlah itu adalah perbelanjaan terbesar dalam penganjuran bagi satu acara sukan.BO

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....