Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 10 September 2011

Video Khas Buat Zainal Keling.. Ini Apa?? Persoalan Yang Perlu Beliau Jawab !!!




Apa yang manusia-manusia dalam video ini buat.. Menatang apa perkataan MERDEKA yang dijerit-jeritkan tu.. MERDEKA sejenins makanan macam kangkung kot wahai profesor kangkung?? He..he..he..

Kenyataan Zainal Kling bahawa negara ini tak pernah dijajah adalah satu fasa yang amat mengelirukan.Setelah 54 tahun "merdeka" baru timbul isu ini.Persoalannya kenapa cendakiawan seperti Zainal Kling,Ramlah Adam tidak pernah dalam sejarah karier mereka sebagai sejarahwan membangkitkan perkara ini dan kenapa kini. Selama 54 tahun sistem pendidikan kita telah menyajikan kandungan matapelajaran yang menyimpang faktanya.

Jika kita tidak pernah dijajah kenapa kita melutut kepada British memohon diberikan kemerdekaan. Jika tidak dijajah kenapa kenapa Tunku bacakan Perishtiharan Kemerdekaan pada 31.8.1957.

Jika tidak dijajah oleh British kenapa Lord Reid menjadi 'ketua' dalam penulisan Perlembagaan Malaya.Tidak adakah anak watan yang berkebolehan.Kenapa mengenepikan Dato' Panglima Bukit Gantang seorang lulusan undang-undang yang menulis Perlembagaan Brunai tapi tidak untuk negaranya.

Jika tidak terjajah, kenapa sistem pentadbiran dan perundangan sampai hari ini bertunjangkan sistem British. Jika tidak dijajah kenapa lambang polis dan tentera sebelum 'merdeka' berlatarbelakangkan British.

Jika tidak dijajah,kenapa Inggeris meningggalkan legasi mereka dengan nama-nama 'besar' spt Henry Gurney, Templer,King George,King Edward dll.


Jika tidak dijajah kenapa British menjadikan sistem pendidikannya sebagai sistem pendidikan Malaya. Kami disajikan dengan nama-nama Francis Drake, Humprey Gilbert dll. Saya yakin Zainal Kling dan Ramlah Adam juga lahir dari sistem ini.

Jika ini dapatan para sarjana sejarah, ianya merupakan yang amat malang bagi seluruh umat Malaysia.Hentikanlah mockery ini. Sekurang-kurang ada hikmat isu ini diketengahkan,dan ada manusia-manusia bacul bergelar sejarahwan mula berani buka mulut,dan menyedarkan bahawa sejarah Malaysia ini sesuatu yang 'bankrupt' hasil manipulasi politik.

Banyak lagi persoalan yang ada kita menanti respond dari MPN yang bernaung di bawah KPT.


Kenyataan Zainal Kling DISINI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....