Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 7 Julai 2011

Video : Pemimpin Pas Mengulas Tindakan Polis Menghalang 91 Individu Masuk KL



Ulasan Ajk Pas Pusat Dr Zulkifli Ahmad


Ulasan AJK Pas Pusat Mazlan Aliman yang di petik dari TVS News
:

SHAH ALAM 7 JULAI : PAS hari ini membidas tindakan terbaru polis mendapatkan perintah mahakamah untuk menghalang penganjur dan pemimpin pembangkang menyertai perhimpunan Bersih 2.0 Sabtu ini.

"Siapa yang sebenarnya berkuasa di negara kita, adakah polis lebih besar daripada Yang Di-Pertuan Agong dan Perdana Menteri, dan adakah polis ini tidak menjunjung pelembagaan persekutuan, di artikel 10 berhubung kebebasan berkumpul, kebebasan bersuara dan berpesatuan yang mana jelas termaktub dalam perlembagaan persekutuan," kata Ahli Jawantakuasa PAS Pusat Mazlan Aliman.

"Kalau pihak polis tetap dengan kenyataan mereka untuk menghalang perhimpunan ini, maknannya pihak polis bukan sahaja menghina Perdana Menteri malah turut menghina Duli Yang Maha Mulia Tuanku Yang Di-Pertuan Agong." tambah beliau.

Polis Kuala Lumpur menyenaraikan Pengerusi Bersih Ambiga Sreenevasan, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP Lim Kit Siang sebarang antara yang dilarang memasuki kawasan tertenti di Kuala Lumpur pada Sabtu ini.

Turut dikenakan perintah mahkamah itu adalah Ketua Pemuda Khairy Jamaluddin yang berada di luar negara dan Presiden Perkasa yang mahu menganjurkan perhimpunan untuk mengecam Bersih di Stadium Titiwangsa.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita sejurus selesai membuat laporan polis di IPD Shah Alam hari ini.

Laporan itu bertujuan menggesa pihak polis mendedahkan maklumat lebih terperinchi mengenai rampasan senjata oleh polis yang dikaitkan kepada Bersih dua hari lalu.

Mengulas lanjut insiden ini, Mazlan berkata perjumpaan penganjur BERSIH mengadap Duli Yang Maha Mulia Tuanku Yang Di-Pertuan Agong dua hari lalu jelas menunjukkan penganjur perhimpunan aman boleh dipercayai dan bertanggungjawab.

Namun pihaknya kesal dengan keghairahan pihak polis yang tegar mengekang perjalanan perhimpunan aman tersebut dengan pelbagai tindakan yang tidak adil.
"Saya dukacita apabila pihak polis seolah-olah ada agenda tersendiri. Inilah gambaran yang kita lihat daripada kenyataan polis kebelakangan ini baik Ketua Polis Negara, lebih-lebih lagi Timbalan Ketua Polis Negara, Dato Khalid Abu Bakar yang memukul canang untuk mengenakan tindakan ISA, Darurat dan sebagainya," kata Mazlan.

"Saya fikir kenyataan seumpama ini tidak bertanggungjawab daripada mereka yang sepatutnya menjaga keamanan negara," tambah beliau.TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....