Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 13 Julai 2011

Perbicaraan Anwar, Hakim Tetapkan 8-26 Ogos Depan

KUALA LUMPUR 13 JULAI : Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menetapkan 8 hingga 26 Ogos depan bagi mendengar perbicaraan kes Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membela dirinya.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan tarikh itu selepas kes tersebut dibawa untuk sebutan hari ini.

6 Julai lalu, Anwar Ibrahim gagal dalam rayuannya di Mahkamah Rayuan untuk melucutkan Mohamad Zabidin sebagai hakim kes liwat membabitkan ketua pembangkang itu.

Anwar menghadapi tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di kondominium Desa Damansara antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.

Bagaimanapun, peguambelaKetua Pembangkang itu, Karpal Singh dan Sankara Nair menegaskan pihaknya akan membuat permohonan bagi menemubual dan mendapat senarai saksi yang dipanggil pada perbicaraan akan datang.

"Perbicaraan ditetapkan pada 8 hingga 26 Ogos depan, tetapi kami akan buat permohonan untuk menebual saksi, " kata Karpal kepada media lobi kompleks Mahkamah Jalan Duta hari ini.

Anwar menyatakan kekecewaanya kerana masih tidak diberi peluang itu walaupun sering dituduh kerajaan cuba melambatkan kes.

"Kita nak sediakan pembelaan Þkita tapi mereka masih tak beri saksi," kata beliau.

Anwar yang hadir memakai pemaut leher akibat kecederaan ketika perhimpunan Bersih 2.0 Sabtu lalu, merupakan orang pertama memberi keterangan dikandang saksi pada yang perbicaraan bermula 8 Ogos depanTVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....