Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 28 Januari 2011

Biadab !!! Akhbar Harian Metro Didakwa Hina Islam


Oleh: isma daud

Kebolehan yang dikurniakan Allah SWT kepada seseorang adalah untuk seseorang itu membesarkan syariatnya tetapi sayang sesetengah orang nikmat kepandaian dan kebolehannya digunakan untuk mempersendakan ajaran dan suruhan Allah SWT.

Terbaru isu bersalam yang digembar-gemburkan oleh media sempena Kempen Pilihanraya Kecil Dun Tenang sehingga ada yang sanggup melukis kartun dengan niat sinis menghina muslimah dalam isu bersalam ini.

Kartun dalam Harian Metro bertarikh 27 Januari 2011 di ruang Dialog Kota Raya telah memaparkan gambar situasi di Tenang.

Ada 2 watak di dalam gambar ini. Seorang muslim wanita. Dan seorang pula wanita cina menjual ikan. Apa yang berlaku dalam gambar ini? Kartun sinis menghina calon Pas, Cikgu Mala. Gambar ni menghina Umat Islam khasnya muslimah dan agama Islam sendiri!

Gambar ini jelas menunjukkan perasaan prejudis orang cina dengan digambarkan melalui peniaga wanita cina terhadap wanita muslimah Islam. Apa lagi yang mahu disampaikan oleh kartun seperti ini? Tidak lain dan tidak bukan ianya bertujuan jahat semata-mata menimbulkan perasaan takut orang bukan Islam terhadap Islam itu sendiri.


Apakah pihak ini sudah kehabisan modal untuk berkempen sehingga sanggup melukis dengan perasaan tidak suka dengan seorang muslimah yang hanya menunjukkan satu contoh bagaimana sepatutnya seorang muslimah Islam bersikap??? Rendahnya tahap pemikiran mereka.

Ya Allah berilah petunjuk dan hidayahMu kepada mereka semua ini..... Tunjukkan jalan kepada mereka agar mereka kenal kecantikan dan keelokkan agama mereka sendiri dan selamatkan mereka daripada jahiliyyah yang bersarang dalam benak daan jiwa mereka itu dan berilah pertolongan dan kemenangan kepada hamba-hambaMu yang soleh dan solehah khususnya mereka yang berusaha menegakkan syiarMu... amiin, ya rabbal 'aalamiin.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pemuda PAS Pusat wajar buat laporan polis dan heret Harian Metro kemahkamah Syariah.Kartun yang kurang ajar dan menghina Islam ni,tak boleh dibiarkan.Ayuh! tunggu apa lagi.

apexsoad berkata...

tak bagus la karton ni...ada ke ptt buat mcm ni

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....