Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 13 April 2010

SPRM Perlu Siasat Palanivel


KUALA LUMPUR : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diminta menyiasat pengakuan Ketua Kampung Sungai Buaya, Mustafa Talib yang mendakwa Palanivel telah meluluskan tiga projek bernilai RM 354 ribu di kampung itu.

"PAS mahu SPRM menyiasat perkara ini kerana beliau bukanlah anggota kabinet atau penjawat awam yang mempunyai kuasa bagi menentukan perbelanjaan wang negara," jelas Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad dalam kenyataan medianya kepada erapakatan.com.

Menurut beliau, adalah tidak releven seorang bekas wakil rakyat yang kini dilantik sebagai penyelaras sebuah parti politik boleh mengeluarkan duit kerajaan sesuka hatinya untuk projek yang ada kepentingan dengan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Hulu Selangor.

"PAS tidak mempersoalkan keperluan perbelanjaan itu di keluarkan oleh pihak Kerajaan, tetapi mempersoalkan kelayakan dan kredibiliti Palanivel yang tidak mempunyai jawatan dan kuasa dalam kerajaan masih boleh memberi kelulusan projek," kata beliau.

Idris berkata selama dua tahun, Allahyarham Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad menjadi ahli parlimen Hulu Selangor Kerajaan Persekutuan enggan memberikan sebarang peruntukan kepada beliau bagi memajukan kawasan itu.

Tetapi, selepas beliau meninggal dunia Kerajaan Persekutuan tiba-tiba sahaja melantik 'wakil rakyat Haram' untuk membelanjakan duit Kerajaan.

"PAS menuntut SPRM tidak bermain wayang dan menutup mata terhadap apa yang berlaku di Hulu Selangor sekarang," tegas beliau.Erapakatan

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....