Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 13 Mac 2010

Tian Chua Kemalangan : Penunggang motosikal meninggal Dunia

MERSING 13 Mac - Ahli Parlimen Batu Tian Chia mengalami kemalangan ketika dalam perjalanan ke Mersing dari Kota Tinggi kira-kira 9:15 malam tadi.
Kemalangan dipercayai berlaku apabila penunggang motorsikal dipercayai seorang anggota tentera memotong sebuah bas yang menghala ke Kota Tinggi lalu bertembung dengan kereta Tian Chua.
Anggota tentera tersebut dipercayai meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital disebabkan kehilangan banyak darah akibat tanganbya yang putus dalam kejadian tersebut yang berlaku di jalan persekutuan yang gelap.
Tian bersama seorang rakan ketika itu dalam perjalanan menghadiri ceramah Pakatan Rakyat yang diadakan di Mersing, Johor yang turut dihadiri Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Tian dan pemandu kereta kemudiannya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Mersing.
Kereta Mercedes Benz  yang naiki Ahli Parlimen itu mengalami kerosakan teruk dibahagian depan dengan lampu dan cermin pecah.
Walau bagaimanapun beliau serta pemandu kereta selamat serta tidak mengalami sebarang kecederaan.
Anwar yang juga melalui jalan yang sama bersama konvoi berhenti untuk memberi bantuan.
Sebelum itu beliau dan Anwar bersama-sama menghadiri majlis makan malam anjuran KEADILAN Kota TInggi di sebuah restoran di Kota Tinggi.
Ini adalah kemalangan yang kedua bagi Tian dalam tempoh dua bulan.
Pada 26 Januari lalu Tian dan pemandunya terselamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas lalu melanggar pembahagi jalan di KM 400, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran Bukit Beruntung, dekat Rawang.
Dalam kemalangan tersebut kereta Toyota Camry berwarna putih yang dipandu oleh pemandunya hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan di laluan itu ekoran keadaan jalan yang licin selepas hujan.
Kejadian itu beliau dalam perjalanan untuk menghadiri satu ceramah di Lunas, Kedah.SK

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harap ambik petikan berita biarlah sumber yang betul...kereta tian chua terbabas dan masuk ke jalan bertentangan lalu merempuh motor anggota tentera tu...
Jadilah penyebar bertanggungjawab dan selidik dulu berita yang nak dipaste...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....