Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 1 Mac 2010

Fairus,Bekas TKM P.Pinang Sertai UMNO Selepas SPRM Gugur Tuduhan Rasuah


Bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohd Fairus Kamaruddin menyertai Umno kira-kira dua minggu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggugurkan tuduhan rasuah terhadapnya.

Mengikut Malaysian Insider, kes rasuah Mohd Fairus melibatkan syarikat kuari di Seberang Prai, adalah antara lapan kes berprofil tinggi yang digugurkan baru-baru ini.

Pengumuman itu dibuatnya selepas menghadiri Perjumpaan Kepimpinan Tertinggi Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia Bersama Perdana Menteri Malaysia yang dihadiri Datuk Seri Najib Razak

“...hari ini saya membuat pengisytiharan untuk keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menyertai Umno,” katanya yang menyampaikan ucapan khas sebelum Najib mula berucap.

Mengikut laman berita itu, Najib pada majlis sama ketika diminta mengulas perkembangan itu berkata: "Kita kena jaga beliau (Mohd Fairus) dengan baik."

MSTAR pula melaporkan, pertengahan bulan lalu, SPRM menggugurkan tuduhan rasuah terhadapnya yang dikaitkan dengan aktiviti kuari haram di Pulau Pinang.

Kes berkenaan antara lapan kes berprofil tinggi yang ditutup SPRM.

Pada majlis itu, beliau turut menyerahkan borang keahlian Umno kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Dalam pada itu, Najib dalam ucapannya berkata, beliau sebagai Presiden Umno menerima penyertaan Mohammad Fairus dengan senang hati.

Menurut Mohammad Fairus, beliau mengambil keputusan meningalkan PKR kerana parti itu dilihat tidak konsisten dalam mempertahankan agama dan bangsa Melayu.

"Kemuncak batas kesabaran saya ialah apabila isu kalimah Allah timbul, saya memantau setiap kenyataan pemimpin yang ada di Malaysia tanpa mengambil kira parti politik.

"Tapi bila lihat kenyataan pucuk pimpinan dan kenyataan rasmi PKR, ianya amat mendukacitakan... tenyata mereka begitu longgar mempertahankan perkara sepenting itu dan sedasar itu," katanya.

Namun banyak pihak menyatakan Fairuslah yang tidak konsisten dan tidak berpendirian dengan keputusannya itu malah mendedahkan lagi sikap hipokritnya selama ini.Greenboc

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....