Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 1 Mac 2010

Senator PAS Tarik Balik Samannya Terhadap Pemangku Raja Kelantan


KUALA LUMPUR, 1 Mac — Seorang senator PAS hari ini menarik balik tindakan undang-undang bagi mencabar keputusan Pemangku Raja Kelantan yang melucutkan gelaran Datuk dan beberapa darjah kebesaran termasuk Jaksa Pendamai yang dianugerahkan Sultan Kelantan kepadanya.
Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Aziah Ali membatalkan saman itu selepas Senator Ahmad Rusli Iberahim menarik balik permohonan bagi semakan kehakiman keputusan Pemangku Raja.
Mahkamah dijadual mendengar permohonan itu hari ini. Dalam saman yang difailkan pada 30 Nov, 2009, Ahmad Rusli berkata beliau dimaklumkan oleh Setiausaha Kerajaan Kelantan dalam satu surat bertarikh 29 Sept tahun sama bahawa Pemangku Raja telah melucutkan Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia, Darjah Kebesaran Setia Mahkota Kelantan Yang Amat Terbilang (A.S.K) dan Jaksa Pendamai (J.P.) yang diterima beliau antara 1996 dan 1998.
Beliau telah diminta memulangkan darjah kebesaran berkenaan dan tidak boleh lagi menggunakan gelaran “Dato” atau menggunakan kuasa sebagai Jaksa Pendamai.Ahmad Rusli dilantik Anggota Dewan negara bagi tempoh mulai 7 Julai, 2008, hingga 6 Julai, 2011. — Bernama

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....