Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 4 Mac 2010

Apakah PKR Goyah Selepas Ini




P
arti Keadilan Rakyat (PKR) perlu mengenal pasti punca utama tiga bekas Ahli Parlimen mereka keluar parti bagi memulihkan kembali jentera PKR.

Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains & Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia, Dr Sivamurugan Pandian berkata, permasalahan itu dilihat mampu menjejas kredibiliti PKR yang menjadi parti antara sekutu dalam Pakatan Rakyat (PR) iaitu DAP dan Pas.

Menurutnya, senario berlaku ada hubung kait dengan kedudukan pemimpin seperti ada rasa ketidakpuashatian dari segi persaingan mendapatkan kedudukan dalam parti itu.

“Sehubungan itu, Penasihat PKR, (Datuk Seri) Anwar Ibrahim perlu mengkaji semula masalah dalaman yang melanda serta meneliti apa faktor yang menyebabkan punca Ahli Parlimen itu melompat parti,” katanya,

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kemungkinan ada lebih ramai lagi Ahli Parlimen PKR akan meninggalkan parti itu selepaas bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, Mohammad Fairus Khairuddin; Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng dan terbaru Ahli Parlimen Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri mengumumkan keluar PKR dan menjadi wakil rakyat Bebas, semalam.

Ditanya sama ada krisis itu akan menggugat kedudukan PKR di Pulau Pinang menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13, Dr Sivamurugan berpendapat masih terlalu awal menjangkakannya kerana Barisan Nasional (BN) perlu memenangi semula majoriti 19 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) disandang oleh DAP.

Menurutnya walaupun ia memberi kesan peringkat nasional, tetapi ia tidak memberi kesan peringkat negeri kerana majoriti rakyat masih menyokong PR. -SH

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....