Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 2 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar: Himpunana Anti ISA rugikan negara?




KUALA LUMPUR 2 Ogos - Kementerian Wilayah Persekutuan menganggarkan kerugian kira-kira RM200 juta yang dialami para peniaga serta kerosakan harta benda ekoran perhimpunan haram Gerakan Mansuh Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di sini semalam.
Menterinya, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, para pegawai kementeriannya bagaimanapun akan membuat penilaian mengenai kerosakan dan kerugian itu untuk mengetahui jumlah sebenarnya.....Bernama


PEERAH,MERUGIKAN NEGARA KONON....



Oleh Zolkharnain Abidin
Katakan saja berapa ribu pun jumlah penunjuk perasaan kelmarin, kemarahan mereka kepada Umno semakin memuncak. Kalau jumlah itu ialah 20,000, maka 20,000 itu pulang dengan kemarahan yang membuak-buak. Kepada siapa? Tentu kepada Umno.
Mereka tidak pulang dengan tangan kosong, tetapi pulang dengan buah tangan. Mereka yang pengsan, termuntah-muntah, koyak baju, terpelecok kaki dihambat, akan menyebarkan berita apa yang berlaku di KL itu kepada rakan dan taulan masing-masing. Paling kurang kepada saudara-mara terdekat
Versi mereke berbeza dengan versi media Umno. Versi mereka versi kedua atau ketiga. Mereka bercerita apa yang polis buat, sembur, pukul, tangkap dan sebagainya dan cerita itu ada sambungannya. Polis buat semua itu dengan arahan dan restu pemimpin Umno.
Ya, tanpa restu Najib atau Hishammuddin, semua itu tidak akan berlaku.
Benar, memorandum kepada SP YDP gagal diserahkan kelmarin, tetapi itu tidak bermakna isyarat kepada SP YDP mengenai hasrat himpunan kelmarin tidak sampai kepada baginda. Baginda boleh membaca isi hati mereka yang berhimpun.
Para pemimpin Umno dan para pengampunya kini sedang berlagak warak dan baik. Kata mereka, himpunan sebegitu tidak menguntungkan negara, merugikan rakyat. Huh, nak termuntah mendengar dendangan lagu-lagu berlagak warak itu.
Peeeraaah…, merugikan negara konon, tidak menguntungkan rakyat konon. Janganlah jadi ayam jantan, berkokok mendayu-dayu mengejutkan manusia bangun solat Subuh, tetapi dia sendiri tidak solat dan sambung tidur selepas berkokok. Dasar ayam jantan…
Mereka yang berhimpun kelmarin tidak mendapat habuan kebendaan apa-apa, tetapi mereka mendapat semangat baru, kekuatan baru dan hujah baru untuk terus menyahkan Umno. Mereka yakin negara ini lingkup kerana sikap bodoh sombong para pemimpin parti itu.
Saya percaya, kalau negara ini diceroboh oleh orang luar, mereka yang berhimpun kelmarin sedia ke hadapan untuk mempertahankan bumi mereka. Sedangkan para pengampu pemimpin Umno itu akan turut berlindung di bawah ketiak pemimpin yang mereka ampu untuk lari menyelamatkan diri.
Kemana? Hah, kalau jadi pengampu pemimpin Umno tetapi tidak tahu kemana, baik jangan jadi pengampu. Jadi pencacai lagi bagus.
Kepada para pengampu dan pengipas pemimpin Umno, kalau takut beritahu saja, “Saya takut”. Usah berlagak warak
http://bongkarsauh.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....