Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 31 Julai 2009

Zamri lawan Nizar: Khairy mahu jumpa Nasharuddin Tantawi


Oleh NURUL AIN MOHD. HUSSAIN
KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mahu mengadakan pertemuan empat mata dengan Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Al-tantawi sebelum meneruskan wacana ilmiah yang dicadangakan oleh sayap Pemuda PAS itu.
Menurut Khairy, beliau mahu berjumpa dengan Nasrudin untuk bertanyakan tujuan sebenar wacana tersebut diadakan dan mendengar sendiri daripada dari’ isi hati’ Ketua Pemuda PAS itu.
“Saya nak jumpa empat mata dengan dia (Nasrudin). Tak perlu ada Setiausaha dia atau Setiausaha saya, hanya saya dengan dia. Tapi pertemuan, KJ jumpa dengan Nasrudin bukan muzakarah saya cuma ingin tahu apa yang dia (Nasrudin) hendak,” katanya selepas merasmikan pasukan Ragbi Pemuda Umno di Menara Dato Onn malam tadi.
Jelasnya, beliau telah menulis sepucuk surat kepada Nasrudin pada bulan Jun yang lalu untuk mengadakan pertemuan dengan Ketua Pemuda PAS itu.
Bagaimanapun, tegas Khairy, Nasrudin tidak menjawab surat tersebut sebaliknya beliau telah mengarahkan Setiausaha Pemuda PAS, Kamaruzaman Mohamad menulis kepadanya.
“Baru-baru ini saya telah terima surat daripada Setiausaha Pemuda PAS, yang ‘agak pelik sedikit’ bunyinya kerana dalam surat yang saya terima itu, sudah ada jawatankuasa teknikal dan minta saya hubungi mereka.
“Sedangkan dalam surat asal saya tulis surat kepada Nasrudin tapi saya dapat surat daripada Setiausaha (Pemuda PAS) pula. Saya nak jumpa dia dulu, saya harap dia (Nasrudin) boleh jumpa saya,” katanya.
Mengulas lanjut mengenai isu tersebut, Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, beliau tidak mahu lagi ‘main tarik tali’ dengan PAS kerana wujudnya percanggahan kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil Dewan Pemuda PAS dalam isu tersebut.
“Saya tak nak mendengar melalui media atau pun berunding melalui jawatankuasa teknikal sedangkan saya kena faham apa isi hati Ketua Pemuda (PAS). Dia (Nasrudin) ketua, saya ketua, dia (Nasrudin) saya kena faham apa yang dia nak dan dia (Nasrudin) pun kena faham apa yang saya sanggup buat.
“Kalau sekiranya usaha ini boleh bawa satu benda yang baik kepada kedua-dua pihak apa salahnya tetapi jika niatnya berbeza maka kita jangan teruskan lah. Inilah bahaya bila kita cakap melalui media dan wakil.
“Saya nak jumpa dia (Nasrudin) dahulu. Saya akan tulis surat esok. Dia (Nasrudin) bagi tarikh, bila-bila masa la, saya akan jumpa dia, di mana-mana pun saya tak kisah,” katanya.
Ketika ditanya apakah perlu wacana tersebut diadakan kerana ada di kalangan pemimpin Umno yang meminta parti itu tidak melayan kenyataan daripada PAS mengenai sebarang bentuk perbincangan, Khairy berkata:
“Bukan saya layan, dan harap sangat tetapi ini soal surat-menyurat dah mula. Kalau dia (Nasrudin) tak nak, saya tak boleh paksa sebab tajuk yang diberikan oleh mereka (PAS) saya rasa tidak berapa sesuai."
“Oleh sebab itu saya nak bincang dengan dia (Nasrudin) soal tajuk, soal format. Kalau betul kita mahu adakan perbincangan, biarlah kita ada persetujuan di antara kedua-dua ketua pada dasarnya,” katanya.
Pada 1 Julai lalu, Dewan Pemuda PAS menjemput Pergerakan Pemuda Umno pusat untuk mengadakan wacana ilmiah bagi membincangkan isu-isu yang menjadi polemik di negara ini.
Nasrudin menyerahkan surat jemputan untuk mengadakan wacana itu kepada Razali yang mewakili Khairy.
Nasrudin telah mencadangkan tajuk "Benarkah Perjuangan Umno Tidak Bertentangan Dengan Islam", namun Razali meminta tajuk tersebut ditentukan kemudian mengikut kesesuaian kedua-dua pihak.
Khairy juga telah menyatakan persetujuan menyertai wacana berkenaan dua hari kemudian.
Kedua-dua pihak telah bersetuju untuk membincangkan aspek lanjut selepas berakhirnya pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Manek Urai.
Pilihan raya kecil itu selesai 14 Julai lalu.
Perkara-perkara yang akan difokuskan dalam wacana itu adalah berhubung isu-isu berbangkit termasuk soal prinsip dan hala tuju perjuangan bersama termasuk yang membabitkan umat Islam di negara ini.

Sumber: http://mstar.com.my/

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....