Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 31 Julai 2009

Kematian Mohd Hamdan: Apa kata Pemimpin Politik




PULAU PINANG- Timbalan Pesuruhjaya I Pas Pulau Pinang Dr Mujahid Yusof Rawa menyifatkan kematian Anggota Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman di sini sebagai satu kehilangan yang amat besar kepada parti itu.

Katanya Allahyarham bukan sahaja seorang pemimpin yang aktif memperjuangkan isu berkaitan pekerja, malahan mempunyai peribadi yang baik dan merendah
diri.

Ketika dihubungi Bernama, Mujahid berkata, Allahyarham merupakan seorang pemimpin yang telah lama bergiat dalam parti dan sangat fokus dalam tugasnya.

Mohd Hamdan, 63, wakil rakyat tunggal Pas di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, meninggal dunia kerana sakit jantung di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur pada 7.15 pagi ini selepas beberapa hari menjalani pemeriksaan dan rawatan di situ.

Jenazahnya dijangka tiba di Permatang Pasir pada 2 petang ini untuk dikebumikan selepas solat Asar di Tanah Perkuburan Islam Permatang Pasir.

Ketua Pembangkang di DUN Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim, mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham dan menyifatkan beliau sebagai seorang ADUN yang selalu memperjuangkan prinsip yang tegas.

Katanya beliau mengenali Mohd Hamdan sebagai seorang yang sentiasa bercakap daripada segi prinsip dan berbahas tanpa menyakiti hati mana-mana pihak.

"Saya sedih kerana kehilangan seorang kawan lama. Allahyarham pernah bertanding dua kali menentang saya di DUN Penaga (dan kalah) pada pilihan raya umum 1990 dan 1995 sebelum beralih ke Permatang Pasir," katanya.

Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, kematian Mohd Hamdan merupakan satu kehilangan bagi gabungan pembangkang di Pulau Pinang.

Zahrain, yang berada di Kuala Lumpur, bergegas ke IJN sebaik mendapat berita mengenai kematian itu pagi ini tetapi tidak sempat kerana jenazah telah dibawa pulang pada 10 pagi.

Di KUALA LUMPUR, Presiden Parti Keadilan Rakyat Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata Allahyarham turut membantu dalam perjuangan PKR.

Di KOTA BAHARU, Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata parti itu akan bertanding pada pilihan raya kecil bagi mempertahankan kerusi Permatang Pasir yang merupakan kubu kuat Pas.

"Lagi pun Mohd Hamdan ini adalah bekas Pesuruhjaya Pas negeri. Dia berada dalam parti lebih lama daripada saya, malahan ketika saya berada di dalam PAS
dia sudah menjadi Pesuruhjaya PAS negeri itu.

"Jadi Allahyarham banyak korbankan perjuangan, masa dan harta demi perjuangan Islam," katanya.

Sumber:Sinar Harian Online

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....