Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 24 Mac 2014

PRK Kajang : Undi Melayu bertambah, Cina kekal

KAJANG: Pertambahan undi Melayu serta golongan muda, selain kekalnya pengundi Cina pada pilihan raya kecil (PRK) N25 Kajang semalam merupakan objektif yang selama ini memang ingin dicapai Pakatan Rakyat.

Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Dzulkefly Ahmad, berkata keadaan tersebut sememangnya ingin dicapai Pakatan Rakyat, dan hasilnya terbukti 'Langkah Kajang' itu sangat memberi jaminan dan pengukuhan untuk meneruskan langkah ke Putrajya.

"Kita berjaya menambah undi Melayu, selain sokongan anak muda yang meningkat serta kekalnya undi Cina kepada Pakatan Rakyat sangat memberi jaminan dan pengukuhan hingga mereka memberikan kepercayaan kepada kita untuk langkah seterusnya," kata beliau ketika ditemui di Pusat Penjumlahan Undi, di Kompleks Sukan MPKj, Bandar Baru Bangi, malam tadi.

Tambah beliau, apa yang paling penting apabila sokongan daripada pengundi Melayu meningkat, bukan sahaja di kawasan yang dahulunya kubu kuat Umno, malah di kawasan yang masih kuat hari ini Pakatan Rakyat dapat menurunkan majoriti BN.

Dalam pada itu, beliau melahirkan rasa syukur dan gembira dengan kemenangan calon PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pada PRK Kajang semalam.

"Kemenangan yang sangat manis bagi Pakatan Rakyat. Tidak timbul isu majoriti menurun kerana peratus kalau berkadarnya memang tidak ada apabila peratusan keluar mengundi hanya 72 peratus.

"Bahkan, jika kita lihat secara perinciannya, majoriti meningkat dengan melihat kadar peratusan keluar mengundi berbanding pilihan raya umum lalu," tegas beliau lagi.

Pada PRK semalam, Dr Wan Azizah memenangi kerusi Dun Kajang dengan majoriti 5,379 undi setelah memperoleh 16,741 undi manakala calon BN mendapat 11,362.

Peratusan keluar mengundi pada PRK Dun Kajang merosot kepada 72.1 peratus atau 28,314 pengundi berbanding 88.4 peratus atau 34,290 pada PRU13 lalu.Hrkh

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....