Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 10 Februari 2014

Ketua Cabang PKR Letak Jawatan Dan Keluar Parti


Ketua PKR Cabang Baling telah mengumumkan keluar parti padang Sidang media yang di lakukan di kediamanya Taman Sri Puteri, Kuala Ketil Baling Kedah.

Pada 09/2/2014 LIM CHONG ANN berbuat demikian kerana setelah sekian lama, dia tidak dapat menyembunyikan kekecewaannya.

Menurutnya, PKR Pusat langsung tidak mengambil berat tentang nasib Cabang-Cabang di seluruh negara ketika Ketua Cabang masing-masing cuba menghidupkan parti.

Pimpinan Pusat hanya mengutamakan KRONI dan sangat angkuh tanpa mengambil tanggungjawab terhadap kesungguhan Ketua-Ketua Cabang yang telah bersusah payah berhabis wang ringgit semasa PRU 13, tenaga serta mencari sokongan namun dipinggirkan malahan tiada peruntukan yang diberikan oleh PKR Pusat.

Lim Chong Ann juga turut mendedahkan bahawa PKR mengamalkan kroni dalam Pembahagian anugerahan pingat kebesaran hanya diberikan kepada keluarga pucuk pemimpin tertinggi dan kroni-kroni yang tidak membantu kepada parti mahupun rakyat.

Pada Sidang akhbar tersebut Lim Chong Ann hanya keseorangan tanpa ditemani oleh mana ahli parti Cabang Baling.

Beliau memaklumkan telah menyerahkan surat perletakkan jawatan sebagai Ketua PKR Cabang Baling dan keluar dari Parti berkuatkuasa pada 3/2/2014 dan turut menghantar pimpinan PKR Negeri Kedah pada 5/2/2014.. Lapor sebuah Blog Pro UMNO dari Baling .. Kamera Kupang

Setakat ini tiada penafian dari pihak PKR Baling, walaubagaimanapun alasan-alasan yang dikemukakan bukanlah satu alasan yang direka-reka.. ianya adalah benar..

Memang benar pihak pimpinan Pusat tidak mempedulikan Cabang-Cabang.. memang benar hanya kroni diutamakan.

Dan memang benar pembahagian anugerah pingat kebesaran juga dibuat berdasarkan kroni atau lebih tepat lagi siapa pandai bodek dia dapat..

Kalau bukan kerana kroni, ianya dilantik demi kepentingan peribadi.. bak orang kata tanam budi..

Atau.. kalau tak pandai bodek konsep yang Najib praktikkan dalam PRN Sarawak suatu masa dulu iaitu 'You help me, I help you' digunakan..

Contohnya macam ni.. Aku bagi kat hang pingat Datuk.. Hang lantik aku jadi Ahli Lembaga Pengarah restoran nasi kandar hang..

Siapa terasa nasiblaa...

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....