Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 21 September 2011

Video : Pakatan Rakyat Kecam Pendakwaan Terpilih Keatas Mat Sabu




KUALA LUMPUR 21 SEPT : Pakatan Rakyat mengutuk pendakwaan terpilih dan berniat jahat terhadap Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang didakwa di Mahkamah Seksyen Butterworth hari ini.

Menurut Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kenyataan Mohamad adalah berasaskan interpretasi berbeza memngenai sejarah dan ia seharusnya boleh dibincang secara ilmiah.

Anwar mendakwa, pendekatan keras kerajaan dalam mendakwa Mohammad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu bercanggah dengan pemgumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang baru sahaja mengumumkan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) minggu lalu, yang membayangkan beliau bersedia untuk berbincang mengenai hal seperti ini.

"Keputusan kerajaan mendakwa Mat Sabu bercanggah dengan apa yang diwar- warkan Najib untuk pembaharuan.

"Mereka nak mansuhkan ISA namun dakwaan ke atas Mat Sabu rakus dan berniat jahat," tegasnya.

Mat Sabu pagi tadi mengaku tidak bersalah atas dakwaan mengeluarkan kenyataan yang memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor, pada 21 Ogos lalu.

Beliau dibebaskan dengan ikat jamin berjumlah RM15 ribu dan tarikh sebutan kes ialah pada 27 Oktober depan dan perbicaraan akan dijalankan pada 5 hingga 9 Disember.

Mat Sabu didakwa di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 2 tahun atau dikenakan denda atau kedua-duanya sekiranya didapati bersalah.TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....