Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 8 Julai 2011

Patriot Pemuda Umno juga haram macam Bersih-Menteri

Patriot pemuda Umno

KUALA LUMPUR, 8 Julai — Datuk Seri Nazri Aziz (gambar kiri) mengesahkan “Patriot” yang digerakkan oleh Pemuda Umno juga sebuah pertubuhan haram seperti Bersih 2.0 dan sewajarnya tertakluk kepada tindakan ditahan polis.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri memberitahu The Malaysian Insider bahawa tidak akan ada pilih kasih dalam soal itu memandangkan kedua-dua kumpulan tersebut tidak didaftarkan dengan Pendaftar Pertubuhan.

“Sudah tentu mereka (Patriot) haram. (Peruntukan) undang-undang ini mudah. Di negara ini, jika anda mahu menubuhkan sebuah pertubuhan dan diiktiraf sebagai satu pertubuhan, anda kena mendaftar dengan Pendaftar Pertubuhan,” kata beliau ketika dihubungi.

Oleh kerana Patriot bukan merupakan badan yang didaftarkan, kata beliau, ahli-ahlinya sepatutnya sudah ditahan jika mereka telah mengadakan perhimpunan atau majlis di bawah nama itu.

“Polis boleh menahan mereka, ya. Tiada pilih kasih. Patriot bukan (badan) didaftarkan dan tidak boleh melakukan apa-apa di bawah namanya,” kata beliau.

Berkuat kuasa 1 Julai lalu, kerajaan telah mengharamkan Bersih 2.0 yang merupakan gabungan dianggotai 62 pertubuhan bukan kerajaan.

Lebih 200 orang telah ditahan kerana mengadakan aktiviti atau menyertai program anjuran Bersih 2.0 di seluruh negara sejak lebih dua minggu lalu.

Patriot Pemuda Umno merupakan kempen pihaknya mengadakan perhimpunan balas menentang Himpunan Bersih 2.0 esok.

Begitu juga Perkasa yang melancarkan Gerakan Aman 9 Julai.

Bersih 2.0 meskipun sudah diharamkan dan telah dilarang mengadakan perhimpunan aman di Stadium Merdeka, mereka bertekad meneruskan usaha mereka esok.TMI

ULASAN TINTA HIJAU DKB

Hairan aku,kenapa baru sekarang keluar kenyataan Patriot ni haram.Kenapa tak istihar ketika Bersih di istiharkan haram tempohari.

Ini semua permainan haram jadah puak2 Umporno,aku tau la.Dah berapa orang puak2 Patriot ni kena tangkap,dah berapa helai baju haram Patriot ni kena rampas ?? Takde satu pun bohh !!!. Usahkan nak tangkap pakai baju Patriot,ketika mereka kepung bangunan PKR itu hari pun takde apa2 tindakan oleh pihak Polis.Ada permit ke himpunan mereka hari tu.

Kenyataan ini hanya sekadar mahu menunjukkan bahawa mereka tidak berat sebelah,sedangkan tindakan yang diambil sebaliknya.Dasar lidah pembelit ni memang tak boleh di percayai..uwekkk kharkkk ptuhiiii.....

1 ulasan:

hussin berkata...

'bersih' bukan pertubuhan. Ia adalah slogan untuk menuntut pilihanraya yang bersih oleh gabungan ngo2!

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....