Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 29 Jun 2011

Polis serbu pejabat Bersih, tahan tujuh sukarelawan


Sebahagian sukarelawan Bersih ditahan oleh polis petang tadi. – Foto oleh Jack Ooi



















KUALA LUMPUR, 29 Jun – Polis mengesahkan telah menahan tujuh sukarelawan Bersih ketika serbuan ke atas pejabat sekretariat badan pemantau itu di Petaling Jaya petang ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Persekutuan Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata seorang lelaki Melayu, seorang lelaki CIna, seorang wanita Melayu, dua wanita Cina dan dua wanita India ditahan.Mereka sedang disoal siasat oleh polis.

Bagaimanapun beliau enggan menyatakan dengan khusus peruntukan yang digunakan untuk menyiasat mereka.

Bakri berkata sebanyak 314 kemeja-T warna kuning, 90 berwarna oren dan 136 lagi dalam warna krim juga dirampas daripada mereka.

Dalam pada itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata apa sahaja bahan yang digunakan untuk menghasut akan ditahan.

“Bukan sahaja kemeja-T tetapi juga kasut, kereta, bas. Jika bahan-bahan ini digunakan untuk menggalakkan orang untuk berhimpun (secara haram), ini adalah hasutan,” kata beliau.

Awal hari ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengisytiharkan kemeja-T yang membawa mesej yang menyokong HImpunan Bersih 2.0 kerana ia berkaitan dengan perhimpunan haram.

Ismail berkata menjadi tugasa polis untuk melindungi masyarakat demi ketenteraman awam dan keselamatan kebangsaan, yang akan terjejas jika Himpunan Bersih 2.0 diadakan.

“Berdasarkan risikan PDRM... jika perhimpunan diadakan, ketegangan, huru-hara, kemusnahan harta, kecederaan dan kehilangan mungkin berlaku,” katanya.

Ismail mendedahkan bahawa sehingga kini 1,830 aduan polis telah dibuat antara 6 dan 28 Jun manakala 101 orang telah ditahan sejak empat hari lalu dengan 45 orang masih ditahan.TMI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....