Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 26 April 2011

Tuan Guru Presiden Pas Terus Terima Sokongan Padu

SENAI - Pas Johor menyokong Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kekal sebagai Presiden parti itu, walaupun terdapat cadangan menyerahkan jawatan itu kepada pemimpin baru.

Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, jawatan itu tidak perlu ditandingi dan menjadi pertikaian pihak tertentu kerana kepimpinan tarbiyah serta dakwah Abdul Hadi tidak boleh ditandingi mana-mana pihak.

Beliau berkata, Pas Johor akan sentiasa berdiri teguh di belakang Presidennya itu.

“Kita hormati walau ada kawasan-kawasan yang mencalonkan orang lain untuk menggantikan Presiden sedia ada kini, namun Pas Johor berpendapat kewibawaan dan kepimpinan Abdul Hadi masih diperlukan.

“Untuk menjadi pemimpin tidak semestinya ditentukan sebab sesuatu perkara itu menang atau kalah, ini sebab politik dan bukan sebab kepimpinan,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Mahfodz berkata, beliau menghormati mana-mana kawasan yang mencalonkan Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Datuk Husam Musa namun berharap sebarang keputusan masih berpihak kepada pemimpin sedia ada.

“Saya menghargai sifat-sifat yang dimiliki Datuk Husam namun mengharapkan Abdul Hadi terus kekal sebagai Presiden kerana beliau masih diperlukan atas dasar ketokohan dan kepimpinan yang dimilikinya,” katanya.

Terdahulu terdapat pertikaian pemilihan jawatan tertinggi Pas bermula selepas beberapa kawasan mengadakan mesyuarat dan mencalonkan Husam sebagai Presiden baru.

Bagaimanapun, perkara itu ditegaskan Husam bahawa Pas perlu di segarkan dengan membawa elemen baru bagi memperkukuhkan parti dan bukannya menukar kepimpinan yang ada hari ini.SH

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....