Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 11 Januari 2011

Video : Beranikah Najib Sahut Cabaran Debat Anwar !!!




Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Selasa mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk berdebat mengenai kemampuan melaksankan pelan 100 hari seperti yang dibentangkan pakatan pembangkang itu.

Beliau berkata Perdana Menteri sebaiknya menerima cabaran tersebut kerana bagi memberi ruang kepada Pakatan Rakyat untuk menjelaskan secara terpeinci mengenai agenda berkenaan.

"Sebaiknya Perdana Menteri tampil secara berani dan beri ruang kepada kita untuk buat penjelasan kepada rakyat.

"Kita undang Datuk Seri Najib sebab beliau mempertikaikan kemampuan kita," katanya pada sidang media di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini.

Semalam Najib membidas pelan 100 hari yang diumumkan Pakatan Rakyat bulan lalu yang disifatkan sebagai populis dan tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, pelan berkenaan tidak berpaksi kepada kenyataan kerana dirancang tanpa mengambil kira kemampuan negara.

Sebaliknya Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, Pakatan Rakyat hanya memerlukan dana sejumlah RM19.2 bilion bagi melaksanakan pelan berkenaan.

Katanya langkah pertama yang bakal dilakukan Pakatan Rakyat sekiranya berjaya mentadbir kerajaan ialah dengan melancarkan perang habis-habisan menentang rasuah yang dianggarkan dapat mengelakkan ketirisan sebanyak RM28 bilion.

Selain itu katanya Pakatan Rakyat akan menstrukturkan semula sistem subsidi untuk memansuhkan subsidi korporat.

"RM19 bilion subsidi korporat yang ditanggung oleh Petronas untuk membayar IPP milik kroni akan dipulangkan kepada Perbendaharaan.

"Kita juga akan menyemak semula sistem konsesi tol untuk memansuhkan pampasam RM4 bilion setiap tahun yang kini ditanggung oleh kerajaan.

"Dua tindakan yang mudah ini akan memulangkan RM51 bilion kepada rakyat, lebih daripada cukup untuk melaksanakan janji 100 Pakatan Rakyat," katanya.Mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....