Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 15 Disember 2010

Video : Sidang Parlimen Kecoh 3 Ahli Parlimen Pakatan Rakyat Digantung







KUALA LUMPUR, 15 Dis:
Ahli Parlimen Pakatan Rakyat membantah keras keputusan Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang bersetuju dengan keputusan majoriti untuk menggantung tiga ahli Parlimennya selama enam bulan tanpa diberi peluang membela diri.

Keputusan itu dibuat Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia pagi tadi selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz membuat usul berkenaan terhadap Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor), Azmin Ali (PKR-Gombak) dan R Sivarasa (PKR-Subang).

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata,keputusan itu jelas membuktikan kuasa speaker digunakan oleh Barisan Nasional (BN) untuk kepentingan mereka.

"Kita kesal dan nyatakan bantahan kita tentang persetujuan speaker membenarkan keputusan ini. Memang kita tahu salah dan angkuh Umno/BN guna kuasa mereka tetapi mengggunakan saluran speaker yang mempertahankan dengan peraturan.

"Padahal prinsip membela diri ialah kita mesti diberi tempoh seminggu untuk bagi keterangan tapi itu pun tidak berlaku," kata beliau dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Baca Seterusnya....

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....