Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 22 Disember 2010

Konsep 1 Malaysia : Najib Pembohong Besar ???


KUALA LUMPUR, 21 Dis — Datuk Seri Najib Razak melahirkan rasa terkilan apabila ada pihak yang mempersoalkan konsep 1 Malaysia dengan menuduh ia “diciplak” daripada negara lain.
Perdana Menteri mempertahankan konsep yang dibawa sambila menyifatkan dakwaan kononnya “diciplak” adalah satu “pendustaan besar.”
“Saya rasa terkilan apabila dituduh konsep 1 Malaysia ini ditiru dari negara lain.
“Itu adalah satu pendustaan besar, kita tidak ciplak konsep 1Malaysia ini,” katanya ketika menyampaikan ucapan perasmian Konvensyen Tritahunan Ke-25 Cuepacs di Universiti Malaysia (UM) di sini.
Menurut Najib , konsep yang diperkenalkan beliau adalah sebuah konsep yang berteraskan untuk memberi keutamaan kepada rakyat di negara ini.
“Negara-negara lain boleh ada ‘one’ (satu) sana, ‘one’ sini tapi tidak ada Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.
“Mereka boleh satu tapi hanya Malaysia sahaja yang ada 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan,” tegas di hadapan kira-kira 1,177 perwakilan Cuepacs.
Sebelum ini Pakatan Rakyat yang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh konsep 1 Malaysia diambil daripada slogan One Israel dan ia menjadi pendebatan antara BN dan Pakatan Rakyat yang dianggotai PAS, PKR dan DAP.TMI

Ulasan Tinta Hijau DKB

Kenyataan PM apabila dipersoalkan konsep 1 Malaysia yang didakwa di ciplak dari negara lain,Najib menafikan perkara tersebut dan menuduh mereka yang mendakwa konsep tersebut diciplak sebagai pembohong besar.
Bagaimana pula dengan gambar2 yang dipaparkan dibawah ini.Ini sudah cukup membuktikan bahawa Indonesia dan Israel telah menggunakan konsep yang sama dengan Malaysia.Siapa ciplak siapa dan siapa sebenarnya pembohong besar.
Yang pasti Najib berbohong apabila menyatakan hanya Malaysia yang menggunakan konsep Rakyat Didahulukan,Pencapaian Diutamakan sedangkan Indonesia juga menggunakan konsep yang sama maksudnya cuma sebutannya yang berbeza....
,








Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....