Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 25 September 2010

Mahathir macam raja lawak Astro

ALOR SETAR, 25 Sept: Peringatan Tun Dr Mahathir Mohamad kepada orang Melayu bahawa mereka akan kehilangan kuasa dan 'suara' jika Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih pemerintahan negara dianggap sebagai bahan jenaka dari seorang raja lawak Astro yang baru.
"Kenyataannya itu saya anggap sebagai kemunculan seorang raja lawak Astro baru dengan dailog jenaka dan bahan lawak yang mampu membuatkan orang ramai sama ada generasi baru atau lama ketawa hingga tidak kering gusi.
"Sesuai sangatlah dengan watak tuanya, beliau menggantikan pelawak-pelawak yang seusianya seperti Ibrahim Din, M. Zain dan 'ahli mesyuarat tingkap' lain yang telah tiada, dan kini tinggal Dr Mahathir seorang sahaja lagi," kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar sinis yang ditemui pada majlis penyerahan tajaan FusionExcel International kepada Persatuan Bolasepak Melayu Kedah, petang semalam.
Sebaliknya, beliau yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena itu mendakwa, kuasa dan suara orang Melayu akan lenyap sekiranya Umno dan Barisan Nasional (BN) terus diberi peluang memerintah negara ini pada masa pilihan raya akan datang.
Menurut Mahfuz, Umno dan Barisan Nasional (BN) telah diberi peluang memerintah negara sejak 53 tahun yang lalu dan sepanjang tempoh itu, mereka terbukti gagal meningkatkan taraf ekonomi orang Melayu dan sekaligus meletakkan kaum itu tertinggal jauh di belakang.

"Baru-baru ini, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Puad Zarkashi meminta kerajaan mendedahkan fakta dan kedudukan sebenar ekonomi orang Melayu yang tertinggal sejak negara merdeka dan ini bukti jelas orang Melayu jauh kebelakang apabila dari kalangan mereka sendiri yang mempersoalkannya.
"Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang dilaksanakan sejak 40 tahun lalu juga tidak berupaya memajukan orang Melayu dan ini menguatkan lagi hujah bahawa mereka gagal membela orang Melayu.
"Apakah Umno dan BN nak minta tambahan masa lagi 53 tahun atau 40 tahun untuk memajukan orang Melayu? Kuasa dan suara orang Melayu akan terus hilang kalau mereka diberi peluang lagi untuk memerintah negara," katanya.HRKH

2 ulasan:

Awanama berkata...

Assalamualaikum.. Ermm, sepi je blog ni. Dlm 7 post, Langsung xde komen. Syok sendiri eh? Ni 1st time dtg sini. 1st impression, nampk ketaksuban dlm PIS (partai isle malaysia) rasanya rumah mesti warna hijau putih ataupun ada gantung gmbr nik ajis. Jgn gantung gambar nik ajis dgn kalimah "Allah" n kalimah "Muhammad" kat dinding udah le..Nauzubillah!
Tun mahathir awk kutuk nyanyuk, hbs tu wali PIS yg ckp merapu2 tu ape? Rasanya tun bnyk berjasa kat awk brbanding nik ajis. Dlm islam x pernah kata pun pemimpin kene ulamak, cuma islam menyarankan agar memimpin ni diberi kepada ahlinya. Cari pemimpin biala mcm Tun, mmg berkaliber jd pemimpin. Ni pilih nik ajis, akibatnya Kelantan Negeri Paling Maju di Malaysia... Jap, ermm Nik ajis tu ulamak ke Ularmak. Dari pilih nik ajis baik mahfuz, pandai buat lawak (mr.bean)...

jebat_berani berkata...

melihat pada nama sahaja kita boleh mendapat gambaran jenis manusia apakah yang memberi komen diatas ini...Bercakap merapu dan langsung tidak menghormatio para ulamak..mati esok panggil le Tun mahathir baca talkim...tanpa menyatakan apakah peganggan poltiknya kita sendiri sudah bisa mengagak...Beliau pastinya dari puak 'karat biru' yang tak mampu disental lagi..Apa pun bersamalah kita semua berdoa agar beliau ditunjukkan kebenaran sebelum ajal datang menjemput...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....