Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 29 September 2010

KEADILAN Boikot Utusan Tapi Zaid Beri Pujian

Oleh Wfauzdin NS
Nasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim agar semua calon yang bertanding di dalam pemilihan Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) hendaklah berhemah, beradab dan berdisiplin nampaknya masih tidak didengari oleh beberapa calon yang menawarkan diri. Sebelum ini terdapat calon yang memperlekehkan pucuk pimpinan parti, mencipta berbagai isu yang tidak masuk akal tanpa bukti yang jelas semata-mata untuk menunjukkan kehebatannya agar dipilih memegang jawatan yang ingin ditandinginya.
Saya fokus kepada Datuk Zaid Ibrahim, kerana bagi saya beliau banyak menimbulkan kontroversi sepanjang kempen pemilihan di dalam KEADILAN.
Lebih-lebih lagi beliau akan bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden kononnya untuk memulihkan 'kuasa' Presiden yang dikatakan olehnya sebagai 'boneka' itu. Itulah hebatnya Zaid kerana dengan jawatan Timbalan Presiden boleh menentukan 'kuasa' Presiden!
Kehebatan Zaid diserlahkan lagi oleh beliau sendiri yang menganggap Anwar hanyalah 'ahli biasa' di dalam parti kerana jawatannya selaku Ketua Umum tiada termaktub di dalam perlembagaan dan organisasi parti.
Bukan beliau tidak sedar mengapa jawatan Ketua Umum itu wujud di dalam parti dan semenjak bila ianya wujud.
Anwar diiktiraf sebagai Ketua Umum bukan sahaja oleh ahli-ahli parti bahkan oleh rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat. Benar, jawatan itu tidak wujud di dalam parti tetapi beradabkah Zaid apabila menganggap Anwar hanya 'ahli biasa'?
Persoalannya, jika Presiden KEADILAN itu 'boneka' dan Ketua Umum ibarat 'ahli biasa', siapakah yang selama ini berkuasa di dalam KEADILAN?
Di dalam kita semua berkempen untuk memboikot Utusan Malaysia, akhbar kepunyaan Umno yang tidak pernah duduk diam untuk menghancurkan Pakatan Rakyat, tiba-tiba Zaid memberi kredit kepada akhbar pencacai itu di dalam wawancaranya.

Inikah sikap seorang pemimpin yang bakal mewarisi kerusi No 2 di dalam parti? Tokoh seperti inikah yang boleh kita harapkan untuk membawa Pakatan Rakyat ke Putrajaya?
Di dalam wawancaranya bersama akhbar tersebut, beliau tanpa berselindung menyebut bahawa stail atau caranya tidak akan berubah semenjak dari Umno hinggalah kini berada di dalam KEADILAN.
Ini bermakna, Zaid tidak mampu untuk menyesuaikan dirinya bersama KEADILAN yang sama sekali jauh berbeza dari politik Umno. Beliau seharusnya sedar di dalam KEADILAN ruang mengkritik pemimpin terbuka luas tetapi mestilah dengan hujah dan fakta yang jelas.
Hentam kromo ikut sesedap rasa bukan amalan di dalam KEADILAN.
Melabelkan Timbalan Presiden Senator Dr Syed Husin Ali sebagai 'nyanyok' bukan cara mengkritik pemimpin. Nampaknya Zaid masih gagal mengubati 'penyakit' yang diwarisinya sewaktu berada lama di dalam Umno.
Hari ini terbukti kita lihat bagaimana akhbar Utusan mengeksploitasikan 'kredit' yang diberi oleh Zaid. Maka berebut-rebut jugalah media TV3 dan RTM untuk menganyang parti yang didukung oleh Zaid ini.
Setakat ini kita patut bersyukur kerana semakin banyak Zaid 'merapu' tentang partinya sendiri, ahli-ahli KEADILAN yang diberi kuasa memilih siapa yang wajar dipilih untuk menduduki kerusi Timbalan Presiden bijak untuk membuat keputusan.
Kita tidak akan izinkan sesiapa sahaja yang memasuki parti ini dengan membawa 'penyakit' lamanya sewaktu berada di dalam Umno, apatah lagi mengaku tidak akan berubah walau sedikit pun untuk terus merosakkan parti kesayangan kita ini.
Walau bagaimanapun, Zaid boleh terus bertanding kerana beliau pastinya tidak akan di'pancung' seperti dakwaannya. Beliau tidak perlu takut kepada bayang-bayangnya sendiri kerana KEADILAN bukan Umno yang ingin meng'Ghafar Baba'kan sesiapa.
Walaupun beliau sebelum ini berkali-kali berjanji tidak akan bertanding atau merebut jawatan di dalam KEADILAN, tetapi kita masih boleh terima keinginannya untuk bertanding sekarang.
Soalnya, siapakah yang tergamak yang akan memilih pemimpin yang tidak boleh mengubah dirinya sendiri? Bagaimana beliau ingin mengubah ahli-ahli bawahannya?
wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....