Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 27 Ogos 2010

Gambar : Ahli Parlimen DAP Kunjungi Surau Al Huda Kajang Sentral




Gambar Ehsan Malaysiakini

Gambar2 Ahli Parlimen Serdang,Teo Nie Ching melawat surau di Kajang yang telah mencetuskan kontroversi dan mendapat kritikan hebat terutama dikalangan pemimpin Umno dan Perkasa.Tindakan Mais BACA DISINI.Apa pula kata pimpinan Pas BACA DISINI.Jawapan Teo BACA DISINI.Cuma satu persoalan boleh dibangkitkan.Bagaimana pula dengan tindakan pemimpin islam yang melawat rumah ibadat agama lain???

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aduh benda simple macam in pun susah nak di settlekan , suruh sahaja puak DAP anjurkan atau sponsorkan berbuka puasa hari jumaat depan dan ajak/jemput 501 orang ( berbilang kaum) sekitar Surau Kajang Sentral. Alah buatlah macam puak MCA Negeri Sembilan buat sponsor berbuka puasa di surau kat sikiamat , Negeri Sembilan yang kena simbah cat baru baru ini. Kalau MCA Negeri Sembilan boleh kowtim kes simbah cat , tak kan DAP Kajang Sentral tak boleh kowtim dengan Surau kajang Sentral.
Kita kan ni 1 Malaysia?

otaklunyai berkata...

TAHNIAH... SYABAS.. PKR.. teruskan usha dakwah anda... tunjukkan kepada yg belum Islam akan keindahan dan kelembutan Islam kepada mereka semoga Allah S.W.T buka kan hati mereka untuk memeluk Islam... selalulah beriman dengan ayat ini;

Sesungguhnya Islam mencela al-Musyaddidin(orang yang memayahkan) sampai manusia lari daripada agama kerana mereka mengelirukan hakikat Islam yang sebenar sedangkan mereka tidak sedar hal tersebut.
Ibnu Mas’ud ra meriwayatkan bahawa Nabi SAW bersabda: "هلك المتنطعون"-قالها ثلاثا

“Hancurlah al-Mutanattiun”-Baginda SAW mengulang sebanyak 3 kali.-Riwayat Imam Muslim.

Al-Mutanattiun ialah orang yang memayahkan bukan pada tempatnya.
Sesungguhnya Rasulullah SAW mengambil berat kepada para sahabat dengan peringatan yang sederhana karana takutkan bosan daripada mereka..Ini adalah manhaj yang cukup cantik dalam tarbiah ilmiah dan akhlak Islamiah.

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.

al-Hujurat; 6

Alhamdulillah... segala fitnah yg dilemparkan kepada PKR diganti oleh Allah dengan keuntungan yg besar... Itulah Keikhlasan perjuangan kerana Allah... semuga perjuangan ini terus mendapapat pimpinan dari Allah S.W.T. Insyaallah...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....