Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 9 Julai 2010

Kaum lain terima negara Islam acuan Pas

KUALA TERENGGANU – Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Harun Taib me- nganggap hanya Pengerusi DAP, Karpal Singh sahaja tidak memahami konsep penubuhan negara Islam acuan Pas sehingga sanggup menimbulkan semula kontroversi dengan membantah perkara itu.
Imbang Penuh
Menurutnya, Pas tidak perlu membuat penjelasan rasmi kepada beliau kerana pendirian tersebut sudah lama diperkatakan di mana golongan bukan Islam lain telah memahaminya.

Katanya, sudah banyak ceramah diadakan dan hanya Karpal sahaja yang tidak hadir mendengar penerangan mengenai perkara itu menyebabkan Karpal sehingga kini tidak faham.

“Kita sudah buat banyak ‘round’ dengan DAP melibatkan orang Cina dan India, mereka boleh terima, cuma Karpal sahaja yang tidak hadir majlis kita. Jadi, penjelasan secara rasmi tidak perlu,” katanya kepada :Sinar Harian: ketika dihubungi, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Karpal yang sebelum ini tetap dengan pendiriannya membantah penubuhan sebuah negara Islam acuan Pas.

Harun yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Pusat berkata, isu tersebut sudah lama dibangkitkan sejak 1980-an lagi.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan isu yang timbul sekarang sengaja dibangkitkan dengan tujuan memanaskan keadaan ketika berada di ambang prapilihan raya umum.

“Biasa kalau dekat dengan pilihan raya umum, media akan cuba mencetuskan kontroversi. Melihat perkembangan ini, kita rasa pilihan raya umum sudah dekat,” katanya.

Sehubungan itu, Harun percaya, isu berkenaan yang dilihat hangat dikaitkan dengan Pas tidak akan sesekali mengeruhkan hubungan kerjasama parti itu dengan DAP.SH

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....