Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 29 Jun 2010

Cabar ulama muda sertai Umno banteras rasuah dalam parti itu

KOTA KEMUNING – Ahli Parlimen Kota Raja, Selangor Dr Siti Mariah Mahmud mencabar ulama muda yang menyertai UMNO supaya menghapuskan budaya politik wang, budaya berjuang untuk projek, budaya untuk kepentingan diri sendiri yang sudah menjadi darah daging dalam UMNO selama ini. Imbang Penuh

Menurutnya, selama ini beliau tidak pernah mendengar ulama dalam UMNO membuat satu kenyataan yang menentang keputusan-keputusan yang menyalahi agama.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, sebelum ini apabila ada perkara yang tidak betul, ulama UMNO membisu dan hanya membawa perkara tertentu sahaja.

Katanya, seperti kemasukan ulama yang lepas, mereka hanya duduk dalam Barisan Nasional (BN) dan tidak boleh hendak berbuat apa.

Beliau turut berpendapat, beberapa ulama yang terkenal yang memang sudah berada dalam UMNO/BN juga tidak mampu mempengaruhi sebarang keputusan yang diambil oleh kerajaan di semua peringkat.


“Isu judi baru-baru ini, ada siapa yang tegur tak? Bolehkan ulama di dalam UMNO ini membanteras rasuah wang di dalam UMNO ataupun mereka turut menghalalkan politik wang di dalam parti itu,” katanya.

Katanya, beliau sememangnya menunggu kemasukan ulama ke dalam parti itu seandainya para ulama itu bolah mengubah pemikiran rasuah pemimpin UMNO.

Bagaimanapun beliau berkata, ulama terdahulu yang menyertai UMNO tenggelam disebabkan budaya perjuangan UMNO yang tidak berlandaskan agama tetapi pragmatik.

Siti Mariah turut mempersoalkan adakah mereka mampu mentarbiahkan ahli-ahli UMNO kerana amanah yang dipegang bukan untuk kepentingan diri.

“Saya tengok yang masuk semua muda, bila masuk dalam dunia politik barulah mereka tahu. Jangan pula mereka yang terikut dengan cara UMNO sebab hendak pegang jawatan, mereka tidak sanggup menegur,” katanya.

Beliau mengingatkan kembali sejarah penubuhan Pas sekitar 1951 yang dikatakan serpihan UMNO di mana beberapa biro agama UMNO meninggalkan parti itu dan memulakan persatuan ulama kerana isu judi.

“Kalau mereka berani, saya cabar mereka tubuhkan satu dewan ulama untuk UMNO, kita hendak tengok apa perjuangan ulama di dalam UMNO.

“Seperti kami ada dewan ulama, mereka pun kena ada dewan ulama. Himpunkan semua ulama dan buatlah. Saya hendak tengok, apa teguran yang mereka bagi pada UMNO,” katanya.SH

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kak siti satu jari menunjuk ke orang 4 lagi kearah kita. cuba cabar ulama PAS tegur penyamun dalam PR
Khusus utk org Melayu,sesuatu utk difikirkan: wajarkah kita menyokong PR yg didonimasi oleh ca ya nun alif semata mata marah kepada isu PKFZ dan PERWAJA dimana ca ya nun alif juga menjadi watak-watak pentingnya. Kaji siapa yang terlibat di sebalik PKFZ dan PERWAJA ..................?? Melayu atau dot dot dot ...... pemimpin Melayu lebih mena...nggung beban kesalahan yang dilakuka...n oleh ca ya nun alif dan kita marah-marah lalu beralih kepada PR di mana ca ya nun alif juga adalah pemain utamanya..........Melayu seperti ditipu dalam kedua-kedua keadaan...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....