Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 11 Mac 2010

Khalid Samad Cabar Zulkifli Nordin Berdebat


PETALING JAYA: Setelah sekian lama berdiam diri berhubung isu laporan polis oleh Zulkifli Noordin mengenai isu Kalimah Allah, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini tampil 'menyerang balas' dan mencabar Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu untuk berdebat.
Menurut Khalid, debat terbuka itu bertujuan mencari kebenaran dan menilai sama ada pendirian kedua-dua mereka berlandaskan hujah yang tepat ataupun sekadar membangkitkan isu sentimen semata-mata.
"Apa yang hendak sibuk-sibuk buat laporan polis? Sediakan sahaja tempat serta waktunya dan panggil Astro Awani atau Hujjah TV9, kita berdebat secara siaran langsung demi mencari kebenaran.
"Sekiranya ada diantara apa yang saya fahami tidak tepat, tersasar dan tidak berlandaskan syariat, maka saya sedia diperbetulkan dan demikian jugalah saya harapkan sebaliknya," katanya dalam entri terbaru yang dipetik daripada blog http://www.khalidsamad.com.

Januari lalu Zulkifli membuat laporan polis tehadap Khalid yang didakwa secara berterusan mengeluarkan kenyataan menghina Islam berdasarkan kenyataan yang disiarkan portal berita Malaysiakini bertajuk ‘Enakmen larang kalimah Allah ketinggalan.’
Menerusi artikel itu, Khalid dipetik menyatakan enakmen agama Islam yang melarang penggunaan kalimah Allah dan perkataan lain berkaitan Islam sudah ketinggalan zaman.
Jelas Khalid, beliau enggan memberi respon berhubung laporan polis berkenaan sebelum ini kerana ingin menjaga hubungan dengan PKR dan kerjasama dalam Pakatan Rakyat.
"Waktu itu saya tidak mahu merumitkan lagi keadaan memandangkan dia masih lagi anggota PKR pada masa itu.
"Bagi saya hubungan (sesama) Pakatan Rakyat perlu dijaga, namun sekarang dia sudah tidak lagi dengan PKR ataupun Pakatan Rakyat," katanya.
Selain itu Khalid juga menganggap tindakan Zulkifli itu sekadar mencari publisiti murahan.
Dalam pada itu, Khalid menyifatkan tindakan PKR memecat Zulkifli daripada parti itu sebagai satu keputusan yang berani dan tegas demi menjamin kestabilan kerjasama Pakatan Rakyat.
"Tindakan tegas ini memberi mesej yang jelas berhubung komitmen PKR terhadap Pakatan Rakyat.
"Sekiranya mereka mementingkan diri semata-mata dan meletakkan Pakatan sebagai perkara yang tidak begitu penting iaitu meletakkanya di bahu dan bukan di kepala, sudah pasti mereka akan mempertahankan Zulkifli," katanya.
Katanya lagi, ketegasan PKR menyebabkan penyokong Pakatan Rakyat berasa lega dan selesa termasuk ahli PAS yang turut bersorak.
Khalid juga menegaskan beliau yakin Pakatan Rakyat mempunyai masa depan yang cerah dalam politik Malaysia sekirannya ketiga-tiga parti iaitu PAS, PKR dan DAP menunjukkan komitmen yang tinggi tanpa memikirkan keuntungan parti sendiri.
"Perlu difahami bahawa masa depan setiap parti bergantung kepada kejayaan Pakatan, jika Pakatan berjaya, maka setiap satu parti komponen yang bersama Pakatan akan turut berjaya.
"Jika Pakatan gagal, hasil dari keinginan untuk membela orang yang bermasalah dan suka menimbulkan masalah seperti Zulkifli demi kononnya kepentingan parti sendiri, maka kita semua akan gagal," tegasnya.Mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....