Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 23 November 2009

PAS Yakin PR Akan Terus Berkuasa


Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) yang menerajui beberapa negeri selepas memenangi Pilihan Raya Umum ke-12 lalu diyakini dapat meneruskan perkhidmatan kepada rakyat dengan lebih baik pada masa depan.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, ini berikutan ketelusan pentadbiran sedia ada sekarang berupaya menunjukkan kepimpinan yang baik dan bebas penyelewengan.

“Buktinya sehingga kini belum ada pihak termasuk pendedahan melalui akhbar penyelewengan yang dilakukan sama ada oleh pemimpin parti atau kalangan pemerintah negeri yang dikuasai PR.

“Ini menunjukkan kita sememangnya mengamalkan pentadbiran yang telus dalam semua bidang dalam usaha untuk memberi keselesaan kepada rakyat,” katanya ketika merasmikan Majlis Sambutan Jubli Emas Pas Jerai di Dewan Orang Ramai di sini, semalam.

Menurutnya, punca utama tidak berlakunya penyelewengan ini adalah kerana semua pemimpin di negeri Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang mengamalkan perbelanjaan berhemah.

“Ketelusan yang menjadi amalan semua pemimpin PR dalam mentadbir negeri masing-masing turut meyakinkan rakyat bahawa mereka tidak terlibat dengan perbuatan rasuah.

“Malah perbelanjaan berjimat cermat kesemua kerajaan negeri tersebut berjaya mengurangkan 30 peratus perbelanjaan mentadbir yang kemudiannya boleh pula digunakan untuk membantu rakyat dalam bentuk yang lain pula,” katanya.

Salahuddin berkata, PR tidak akan menyembunyikan mana-mana pemimpinnya yang didapati menyalah guna kuasa termasuk mengenakan tindakan tegas jika didapati bersalah oleh mahkamah.

“Kita bukan sahaja ingin melihat pemimpin bersih tetapi mereka mesti tunjukkan perjuangan yang dibawa adalah untuk membantu rakyat, bukan kerana kepentingan peribadi," katanya. -SH

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....