Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 14 September 2009

Zamri lawan Nizar:Selepas MCA perpecahan kini melanda MIC

MIC tetap akan mengambil tindakan disiplin - kemungkinan dipecat dari parti - ke atas bekas Timbalan Presiden Datuk S. Subramaniam yang tewas pemilihan jawatan itu buat kali kedua semalam.Selain itu, beliau juga bakal berhadapan dengan tindakan dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin kerana membawa kumpulan penyokong - dianggarkan 500 orang - yang disifatkan sebagai “samseng” oleh Samy bagi mencetuskan kekecohan ketika pemilihan semalam.

Bagaimanapun sebagaimana telah diputuskan oleh Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) pada Selasa lalu, Presiden Datuk Seri S. Samy Vellu menyerahkan kepada Jawatankuasa Disiplin untuk menentukan bentuk tindakan ke atas Subramaniam.

Mengulas lanjut, Samy Vellu berkata, pihaknya sedang mengumpulkan maklumat dan bukti berhubung insiden membawa kumpulan samseng oleh Subramaniam pagi semalam.

Kata beliau, mereka merupakan anggota kumpulan yang sengaja mahu menimbulkan keadaan tidak senang semasa perhimpunan agung dan pemilihan, semalam.

“Kumpulan ini dianggarkan terdapat kira-kira 500 orang dan cuba mewujudkan kekecohan. Pihak kami sedang mengumpulkan maklumat dan bukti berhubung perkara ini.

“Saya tahu siapakah kumpulan ini dan pihak berkuasa juga tahu siapakah mereka ini. Tindakan disiplin akan tetap diambil ke atas Subramaniam disebabkan perkara ini.

“Saya tidak pernah menyaksikan insiden seperti ini…saya melihatnya sebagai satu percubaan untuk menakutkan perwakilan,” katanya.

300K Akan Ikut Subra

Bekas Timbalan Presiden MIC, Datuk S. Subramaniam memerlukan platform politik baru untuk menyatupadukan masyarakat India termasuk bekas ahli MIC ekoran kekalahan kedua berturut-turut dalam pemilihan parti semalam.

Penyokongnya juga mendakwa kira-kira 300,000 ahli MIC akan keluar jika Subramaniam memutuskan untuk meninggalkan parti itu.

Sehubungan itu penyokong-penyokong Subramaniam menanti tindakan susulan beliau ekoran kekalahan semalam.

“Subramaniam harus mengambil platform lain… beliau harus memutuskan platform lain untuk menyatupadukan mereka (masyarakat India).

“Untuk menyatupadukan komuniti India, beliau memerlukan satu platform,” kata salah seorang penyokong kuat Subramaniam, K.P. Samy yang memenangi kerusi Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) pemilihan semalam.

K.P. Samy mengatakan demikian ketika ditemui pada hari kedua Perhimpunan Agung MIC Ke-63 di sini hari ini.

K.P. Samy menambah, sebelum ini beliau dan Subramaniam ada mengadakan pertemuan bersama dua pemimpin Hindraf dalam usah menarik mereka menyertai MIC.Bagaimanapun, mereka menyatakan pertimbangan akan dilakukan selepas melihat keputusan pemilihan MIC,” katanya.

K.P. Samy berkata, selepas melihat kepada keputusan pemilihan MIC itu, beliau tidak pasti sama ada usaha atau perbincangan bersama kumpulan terbabit akan berjaya atau tidak.

“Saya akan terus bekerja untuk menyatupadukan masyarakat India.

“Kini saya tidak tahu apakah keputusan Subramaniam yang seterusnya. Kita tunggu dan lihat,” katanya.Detikdaily

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....