Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 23 September 2009

Kelantan tetap tuntut royalti minyak-Tok Guru |Nizar


KOTA BAHARU - Kerajaan Kelantan masih tidak berputus asas dalam mengemukakan tuntutan royalti minyak daripada Kerajaan Persekutuan.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, walaupun matlamat awal kerajaan negeri untuk mendapatkan bayaran tunggakan royalti minyak itu telah melepasi matlamatnya sebelum hari raya Aidilfitri.

“Kerajaan Negeri akan terus berikhtiar agar Allah membuka pintu hati pimpinan Kerajaan Pusat melunaskannya.

"Rundingan di peringkat pegawai kedua-dua pihak (kerajaan dan persekutuan) sedang dilakukan bagi memastikan kelancaran proses kelulusannya, bagi pihak saya, hanya mampu berdoa.

"Kita masih mengharapkan supaya rundingan untuk menyelesaikan isu royalti minyak antara kerajaan negeri dan pusat memberi kesan positif," kata beliau.

Mengenai kenyataan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed bahawa Kerajaan Pusat akan merangka lebih awal perancangan pembangunan untuk Kelantan bagi Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10), Nik Aziz berkata, bagi pihak kerajaan negeri mengalu -alukan dan menyifatkan sebagai kenyataan positif.

Menurutnya, Kelantan sebagai salah sebuah negeri anggota persekutuan, negeri ini patut mendapat hak yang sama seperti negeri lain.

Mustapa yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan mengeluarkan kenyataan itu baru-baru ini, bagi memastikan negeri itu tidak ketinggalan dari segi pembangunan berbanding negeri lain dalam tempoh pelan pembangunan lima tahun itu.

"Kita harap kenyataan pemimpin UMNO seperti itu menjadi kenyataan demi menolong rakyat dan negeri ini," kata Nik Aziz. - Bernama

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....