Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 28 September 2009

Calon PRK Bagan Pinang | Umno/BN berperang sesama sendiri


Video oleh:Greenboc



Pencalonan Isa Samad di sokong penuh oleh UMNO Bahagian Teluk Kemang tetapi di tentang hebat Mahathir

Setiap kali ada pilihan raya, umum atau kecil, Umno BN menerusi media yang dikawalnya kerap menyiarkan laporan kononya Pakatan Rakyat tidak sepakat berhubung pemilihan calon.

Hakikatnya apa yang berlaku ialah sebaliknya. Contoh atau bukti terbaru ialah soal calon Umno BN yang bakal dipilih untuk bertanding pilihanraya kecil Bagan Pinang.

Jelas Umno BN terus bergolak berhubung isu calon yang bakal diletakkan pada pilihnaraya kecil Bagan Pinang. Realiltinya ialah ada pelbagai puak dalam Umno yang mahu ‘bos ’masing-masing dipilih.

Dan walau siapa pun dipilih pucuk pimpinan , rasa tidak puas hati pasti ada dan dendam mendendam akan terjadi..

“Soal calon di Bagan Pinang ini sekarang ini pada pendapat saya calon ini menimbulkan masalah besar. Sebab itu ada kenyataan-kenyataan yang hebat daripada pemimpin-pemimpin Umno antaranya yang mempertahankan supaya Isa Samad menjadi calon dan ada juga yang mengkritik.

“Yang terbaru ialah kenyataan Tun Dr. Mahathir sendiri bekas Perdana Menteri yang menawarkan diri untuk beliau bertanding di kerusi Bagan Pinang sekiranya Isa Samad masih dikekalkan sebagai calon Barisan Nasional,”.

Kata beliau tentangan terhadap Isa oleh Umno sendiri memang dijangkakan dan kes politik wang beliau dulu akan dijadikan alasan menyerang beliau.

“Pada saya Umno kini sedang mengalami krisis keyakinan yang cukup besar apakan lagi dalam konteks politik Negeri Sembilan sudah menjadi rahsia umum yang Isa Samad adalah suatu pemimpin politik yang digeruni oleh Menteri Besar Negeri Sembilan sekarang ini.

“Saya melihat Isa Samad juga akan menggunakan rahsia-rahsia sulit yang beliau ada terhadap Datuk Najib sendiri kerana kita sendiri tahu banyak rahsia-rahsia Datuk Najib sendiri termasuk skandal beliau yang ditutup oleh Isa Samad. Pada kita, ini merupakan perkara-perkara yang tidak memberikan pendidikan politik yang baik kepada rakyat.

Bagi Pakatan Rakyat pemilihan calonnya akan dilakukan berdasarkan kriteria yang ditetapkan.

“Dan oleh kerana itu kita meletakkan syarat yang ketat untuk menjadi calon. Dia perlu menjadi seorang yang amanah, bertanggungjawab mempunyai intergriti dan tentunya mempunyai tanggungjawab yang besar dalam pilihan raya.

“Budaya seperti ini tidak berlaku dalam Umno kerana Isa Samad ini terpalit dengan pelbagai masalah intergriti dan penyelewengan rasuah politik wang yang ingin dijadikan calon. Ini pada pendapat kita, itu adalah satu kelebihan kepada pakatan terutamanya Pas yang akan bertanding kerana saya yakin rakyat sekarang ini, rakyat sudah pandai membuat pilihan dan penilaian rakyat ini boleh mengukur mana-mana parti yang mengabaikan kepentingan rakyat,” katanya.TVA

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....