Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 9 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar:Demo bukan budaya Anwar





SHAH ALAM – Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Syed Hussin Ali menyangkal kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad menerusi laman blognya, chedet.co.cc yang mendakwa, keterlibatan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam politik mengakibatkan demonstrasi jalanan yang kerap diadakan di negara ini.

Beliau berkata, Dr Mahathir tidak berhak berkata sebegitu sekiranya beliau tahu fakta sejarah sebelum ini.

Menurutnya, sejarah membuktikan segalanya yang mana sebelum Anwar dilahirkan lagi, berlaku tradisi perhimpunan aman, demonstrasi dan sebagainya.

“Sebagai bekas Perdana Menteri, beliau sepatutnya tahu semua itu sebelum membuat sebarang kenyataan.

“Sama ada beliau lupa sejarah atau sengaja melupakan sejarah itu, saya kurang pasti. Tapi, apa yang saya lihat segala bentuk kenyataan dalam blognya itu lebih kepada wujudnya perasaan benci dan takut pada Anwar sekiranya Anwar berkuasa di negara ini.

“Bila sudah ada perasaan takut, mulalah Dr Mahathir menyalahkan orang lain dalam segala hal dan nampaknya, kesalahan itu di tujukan kepada Ketua Umum PKR itu,” katanya ketika diminta mengulas petikan Dr Mahathir menerusi laman blognya.

Antara petikan itu, “Walaupun Anwar bukan pengasas demonstrasi jalanan tetapi sejak dia memasuki politik, taktik memperalat orang untuk menjayakan dirinya melalui demonstrasi jalanan kerap diguna olehnya. Ia memuncak apabila disingkir daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri. Tiap minggu demonstrasi diadakan”.

Dr Syed berkata, segala yang diperkatakan oleh Dr Mahathir mengenai Anwar, tidak akan memberi pengaruh besar pada pengikut Anwar.

“Blog Dr Mahathir sudah tentu dibaca oleh semua orang termasuklah pengikut Anwar.

“Sehubungan itu, saya percaya mereka tidak akan terpengaruh dengan kata-kata Dr Mahathir. Dakwalah apa sahaja, pengikut Anwar tetap setia padanya.

“Masakan tidak, setiap kali perhimpunan mahupun demonstrasi diadakan, ramai pengikut Anwar turut serta dan ini membuktikan Anwar mempunyai pengaruh yang kuat dan pengikutnya tetap setia padanya,” katanya.Sinarharian

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....