Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 4 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar: PKR harus hormati PAS-Tuan Ibrahim



SHAH ALAM – Parti Keadilan Rakyat (PKR) perlu menghormati dasar dalam Pakatan Rakyat (PR) berhubung status quo kerusi pilihan raya sebelum membuat cadangan untuk meletakkan calon mereka bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.

:Naib Presiden Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, perkara tersebut telah diperuntukkan dalam perjanjian PR di bawah prinsip permuafakatan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu.

“Ini bermaksud kerusi DUN Permatang Pasir adalah milik Pas sebelum ini, secara automatiknya Pas akan meletakkan calon untuk bertanding.

“Hal PKR nak letak calon bertanding itu tidak perlu ditimbulkan kerana ia milik Pas,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas permintaan daripada pemimpin dan akar umbi PKR supaya parti itu meletakkan calonnya di kerusi yang dikuasai Pas selama tiga penggal kerana kedudukan parti itu yang semakin kuat dan mantap di Permatang Pasir.

Menurut Tuan Ibrahim, permintaan untuk meletakkan calon parti itu bertanding pada pilihan raya kecil kawasan berkenaan hannyalah satu pandangan daripada akar umbi PKR yang tidak akan merosakkan PR.

“Bagi saya ia satu lontaran pendapat daripada pemimpin PKR yang kemungkinan mahu kemukan nama calon, itu sahaja. Bagaimana pun, kita dalam PR akan mengadakan perbincangan berhubung isu itu menerusi perbincangan muafakat,” katanya.

Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang berkata, sebagai satu parti di bawah satu bumbung adalah perlu mengadakan perbincangan untuk menyelesaikan masalah berbangkit seperti ini.

Beliau berkata, sekiranya dilihat dari sudut perjanjian, kalau kerusi itu milik Pas secara langsung akan kekal kepunyaan parti ini kecuali ada keputusan berbeza.

“Kita masih belum membuat perjumpaan dan perbincangan lagi, bagaimana pun opas yakin PR akan teliti dan perjanjian serta prinsip kita akan kekal sebagaimana sebelum ini,” katanya.

Menurutnya, Pas sudah mempunyai calon yang berwibawa untuk bertanding di kawasan itu sekaligus mengekalkan kerusi berkenaan.sinarharian

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....