Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 17 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar:Sekitar Penamaan Calon PRK Permatang Pasir


dsc00440

dsc00438

dsc00450


;Penamaan Calon berjalan lancar pagi ini. Diantara yang hadir ialah Tan Sri Khalid, Mustafa Ali, DS Nizar, Mat Sabu.

Calon-calon sudah memasuki Pusat Penamaan Calon di IKBN sebentar tadi. Tidak dapat dipastikan berapa ramai jumlah penyokong BN disebelah sana.

Penyokong-penyokong Pakatan dianggarkan berjumlah seramai 5,000 orang.

Baru sebentar tadi, Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga turut hadir. (PerakExpress)

BN awal-awal lagi kecundang iaitu pada hari penamaan calon hari ini. Beberapa fakta yang dapat dilihat hari ini di mana BN jelas tidak bersemangat untuk merampas kerusi PR di DUN Permatang Pasir ini.


1) Jumlah penyokong BN yang hadir mengiringi calon mereka hanyalah kira-kira 1,000 orang malah ada yang menaksirkan bahawa hanya kira-kira 800 orang berbanding penyokong PR yang berjumlah kira-kira 8,000 orang.

2) Presiden Umno dan pimpinan BN yang lain tidak hadir mengiringi calon mereka sedangkan di pihak PR semua pimpinan utama hadir. Ini melambangkan kesepaduan gerakerja dan fikiran lebih mantap dalam PR

3) Pemilihan calon BN yang tidak tepat menyebabkan ramai penyokong Umno/BN tidak mahu berkerja bersungguh-sungguh. Malah calon BN juga menghadapi masalah dalam kerjayanya apabila di senarai hitam oleh Bar Council.

4) Perbalahan dalam Umno Bahagian Permatang Pauh masih belum reda sehingga menjejaskan perpaduan dan gerakerja pilihanraya DUN Permatang Pasir ini. Ianya jelas terbukti apabila tidak ramai penyokong yang mengiringi calon BN pagi ini. (mutaligat)

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....