Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 17 Januari 2013

Penggantungan pegawai ekonomi bawa imej buruk negara

KUALA LUMPUR 17 Jan: Penggantungan Ketua Penganalisis Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwa Ahmad Tajuddin memberi kesan buruk kepada imej negara, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Menyifatkan ia bermotif politik, katanya, tindakan itu sangat memalukan dan menghantar mesej buruk kepada pelabur, seterusnya ekonomi negara.

“Saya tidak fikir pengurusan Bank Islam akan ambil tindakan sebodoh itu. Ia (penggantungan) adalah arahan dari kerajaan berikutan ramalannya tentang keputusan Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU 13).

Azrul Azwa minggu lalu dilaporkan oleh The Straits Times di Singapura dengan menjangkakan kekalahan BN dalam PRU 13.

Mahfuz berkata, pemegang saham terbesar Bank Islam adalah Lembaga Tabung Haji, yang menguruskan penghantaran umat Islam menunaikan haji.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, sebagai pakar ekonomi, Azrul Azwa wajar memberi pandangan berhubung keadaan negara selepas pilihan raya, demi kepentingan pelabur dan pasaran.

Beliau turut menyindir kerajaan Umno BN yang mahukan hanya pegawai ‘penglipur lara’ dan ‘bersyair’ kepada mereka, bukannya kritis, berani dan mempunyai pandangan berbeza.

“(Malah) saya fikir tidak ada satu pun pendapat beliau yang kritik kerajaan, cuma beri pendapat (berasaskan) angka ekonomi, unjuran dan suasana politik negara,” katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS, semalam.

Kerajaan dan pengurusan Bank Islam perlu menarik semula penggantungan Azrul demi kepentingan ekonomi negara dan supaya pengguna bank itu tidak lari, sinis Mahfuz.KD

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....