Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 19 Oktober 2012

KDN digesa umum siasatan kes anak Nazri

KUALA LUMPUR 19 Oktober: Naib Presiden KEADILAN, N. Surendran menggesa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein mengumumkan hasil siasatan jenayah melibatkan anak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.

Surendran mengulas kenyataan Hishamuddin di Parlimen bahawa  kejadian memukul penyelia keselamatan pada Mac 2012 dilakukan bekas pengawal peribadi Mohd Nedim Nazri, dan kes itu ‘diselesai secara baik’.

“Kenyataan itu terang-terangan menunjukkan Hishamuddin mengabaikan proses undang-undang dan integriti sistem perundangan jenayah,” tegas Surendran.

“Di bawah sistem perundangan kita, jenayah tidak boleh ‘diselesai secara baik’, ia boleh membawa kepada kesalahan di bawah Seksyen 214 Kanun Keseksaan,” jelasnya.
Menurutnya, rakyat berhak tahu bentuk ‘penyelesaian’ dalam kes itu.

“Adakah ia melibatkan polis, Nazri atau Hishamuddin? Adakah keadilan wujud dalam penyelesaian tersebut?” soalnya.

“Paling penting, apakah hasil siasatan ke atas Nedim di bawah Seksyen 160 Kanun Keseksaan? Hishamuddin sendiri tidak menjelaskan sama ada Nedim bersih dari tuduhan tersebut,” katanya lagi.

23 Mac lalu, seorang penyelia keselamatan kondominium mewah di Mont Kiara membuat laporan polis dan mendakwa dirinya diserang oleh Mohamad Nedim Mohd Nazri Aziz bersama pengawal peribadinya.

Ia bermula dengan pergaduhan kecil apabila Mohamad Nedim enggan memberi butiran dirinya sebelum memasuki kawasan kondominium itu, selepas diminta pengawal terbabit.KD

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....