Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 18 Jun 2012

Majlis Fatwa Diseru Keluar Pendirian Pilihan Raya Musim Haji

SHAH ALAM,18 JUN : Pemuda PAS mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan agar mengeluarkan fatwa atau pendirian umum Majlis Fatwa berkenaan dengan isu mengadakan pilihan raya dalam musim haji.

Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, isu mengadakan pilihan raya semasa musim haji adalah isu yang amat besar dan serius.

Kerana ia melibatkan kehormatan umat Islam terhadap ibadah tersebut dan juga hak rakyat Malaysia seramai lebih kurang 20 ribu orang yang terjejas dan kehilangan hak memilih.

“Majlis Fatwa mesti bertindak cepat sebelum terlambat,” ujar Nik Abduh dalam kenyataan media.

Tegas beliau lagi, seandainya Datuk Seri Najib Razak tetap ingin mengadakan pilihan raya semasa musim haji, maka seramai lebih kurang 20 ribu rakyat yang sedang menunaikan haji terlepas dan terhalang haknya untuk memilih dan mengundi.

“Jika Majlis Fatwa Kebangsaan mampu bersuara dan mengeluarkan fatwa untuk aktiviti yang berkaitan dengan pihak pembangkang, maka amatlah wajar Majlis Fatwa untuk mengeluarkan fatwa dan pendirian berhubung dengan isu yang amat besar ini,” katanya.

Isu berkenaan di manipulasi oleh media pro- Umno-BN yang mendakwa Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man meminta menangguhkan ibadah haji jika pilihan raya diumumkan pada tarikh berkenaan, sedangkan Tuan Ibrahim hanya memberitahu hanya calon, wakil calon dan pengarah pilihan raya sahaja yang perlu menangguhkan ibadah ini.TVS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan jadi bengong brader, hang dok kalut wat pa, sapa nak adakan pilihanraya musim haji, ada najib kata lagu tu, bengong sunggoh hang ni no

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....