Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 18 Ogos 2011

Ibu Pejabat DAP Pulau Pinang Dibakar


Ibu pejabat DAP Pulau Pinang yang disimbah cat merah empat hari lalu, sekali lagi menjadi sasaran dengan percubaan membakar bangunan itu. Kali ini deretan akhbar lama yang diletakkan di luar bangunan itu dinyalakan pada kira-kira jam 3 pagi.

ADUN Komtar Ng Wei Aik, yang menulis di Twitter berkata: “Ada orang cuba bakar HQ DAP Pulau Pinang sekitar jam 3 pagi.

Semua suratkhabar di luar HQ dibakar. Serangan kedua selepas empat hari.” NONEKetika dihubungi, Ng berkata api berjaya dipadamkan oleh jiran-jiran di kawasan itu dan Jabatan Bomba kira-kira 20 minit kemudian. Bomba datang kira-kira 15 minit kemudian, setelah dihubungi oleh penduduk tempatan.

Tindakan mereka berjaya menghalang api daripada merebak ke bahagian lain bangunan itu. "Sebiji botol dijumpai tetapi kita tidak dapat menentukan sama suspek itu menggunakan minyak tanah untuk memulakan api.

Bomba telah ambil botol itu untuk diuji,” katanya. "Seorang jiran yang tinggal di hadapan bangunan nampak seseorang menaiki motosikal meninggalkan kawasan itu selepas api dinyalakan.” Ng percaya kejadian itu bermotifkan politik dan katanya, DAP akan membuat laporan polis pagi ini.

Pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow iakan mengadakan sidang akhbar pada jam 10.30 pagi ini bagi memberikan butiran kejadian kepada wartawan.

Ahad lalu, ibupejabat DAP di Jalan Talipon ini dan pusat perkhidmatan Ng di Lorong Seratus Tahun, disimbah dengan cat. Pintu masuk, pagar dan lantai kedua-dua premis tersebut disimbah dengan cat oren, manakala papan tanda disimbah cat merah.

Sebuah kereta yang diletakkan di hadapan pusat perkhidmatan Ng juga turut disimbah cat. Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng pada sidang akhbarnya semalam berkata serangan cat empat hari lalu mungkin berkaitan dengan tindakan Majlis Fatwa Pulau Pinang yang membuat larangan terhadap masjid atau surau di negeri itu menggunakan pembesar suara untuk bacaan Al-Quran sebelum subuh.M'kini.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini semua kerja orang yang dah dipatah hujahnya berkali-kali. Dah tak leh berhujah mulalah nak buat kerja-kerja kasar... nak suruh berlaku pertelagahan sehingga darurat diisyhtiharkan.

Tanpa Nama berkata...

Ini kerja malaun samseng taik kucing.

Hidup ketuanan PATI.

Tanpa Nama berkata...

Dah mula nak buat kacau. Tak ingat ke maseh ramai yang dok berkerja dengan syarikat swasta kepunyaan orang Cina DAP, bukan sikit berjuta di Malaysia ini. Last last harap PAS juga dok cool down orang Cina. Nanti dah kena buang kerja nak sorru apa.
tak berterima Kaseh langsong. Depa apa peduli ambek bangla lagi baik. Belum lagi ekonomi orang melayu nak naik dah buat kacau. polis boleh bertindak ka.........

Quantum Metal Consultant berkata...

Bagus juga kena buang, tak ada gaji, tak ada duit, tak perlu shopping...sepi pulak kedai cina tu...

Tak da bisnes, tak ada untung, tak dapatlah sponsor dapig untuk pru akan datang..

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....