Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 4 Jun 2011

Keputusan Penuh Pemilihan Pas Sesi 2011/2013





Pemimpin akar umbi dan popular PAS Mohamad Sabu sebentar tadi diumumkan sebagai pemenang jawatan timbalan presiden parti yang sengit dipertandingkan itu.

Keputusan itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman.

Mohamad meraih 420 undi bagi mengalahkan dua calon ulama - iaitu penyandangnya, Nasharudin Mat Isa (224 Undi) dan seorang lagi ulama disegani, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (399 Undi). Pemilihan Mohamad (kanan) dikatakan yang mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin Pakatan Rakyat dijangka akan membolehkan parti itu lebih diterima di kalangan pengundi bukan Melayu dan memperbaiki peluang PAS pada pilihan raya umum akan datang.

Ini kali kedua Mohamad Sabu yang popular dan cekap terutama dalam menganjurkan demonstrasi jalanan bertanding jawatan timbalan presiden PAS. Sebelum ini, golongan bukan ulama seringkali gagal dilantik ke jawatan berkenaan. Bagi barisan naib presidennya pula, perwakilan parti itu membuat keputusan untuk mengekalkan dua ahli parlimen penyandangnya di jawatan itu -- Salahuddin Ayub (Kubang Kerian) dan Datuk Mahfuz Omar (Pokok Sena). Salahuddin meraih 753 undi manakala Mahfuz pula mendapat 616 undi. Bagi melengkapkan pasukan pilihan raya ini, para perwakilan turut memilih tokoh profesional, Datuk Husam Musa (660 Undi) ke jawatan naib presiden. Tiga calon lagi kecundang dalam pemilihan sengit untuk jawatan berkenaan -- menteri besar Perak yang disingkirkan Datuk Seri Nizar Jamaluddin, exco kerajaan Kelantan Nik Mohamad Amar dan ketua penerangannya, Idris Ahmad. Nizar mendapat 217 Undi manakala Nik Mohamad Amar meraih 321 Undi, diikuti Idris yang menerima 491 Undi.

Berikut senarai penuh Jawatahkuasa kerja pas pusat yang terpilih bagi sesi 2011/2013 :

PENGERUSI TETAP

Tuan Haji Ustaz Abu Kasim

TIMBALAN PENGERUSI TETAP

Tuan Haji Hussin Ismail

PRESIDEN

1. Abdul Hadi Awang, YB Dato’ Seri Tuan Guru Haji

TIMBALAN PRESIDEN

1. Mohamad Sabu, Hj – 420 undi
2. Nasharudin Mat Isa, YB – 224 undi
3. Tuan Ibrahim Tuan Man, Dato’ – 399 undi

NAIB PRESIDEN

1. Husam Musa , YB Dato’ - 660 undi
2. Idris Haji Ahmad, Ustaz – 491 undi
3. Mahfuz Omar, YB Dato’ – 616 undi
4. Mohd Amar Abdullah, YB Dato’ – 321 undi
5. Nizar Jamaluddin, YB Dato’ Seri – 217 undi
6. Salahuddin Ayub, YB – 753 undi

AHLI JAWATANKUASA KERJA

1. Abdul Ghani Abdul Rahman, Ustaz – 430 undi
2. Abdul Ghani Shamsuddin, Ustaz – 579 undi
3. Abdul Wahid Endut, YB Hj – 556 undi
4. Abu Bakar Chik, Dato’ Ustaz - 527 undi
5. Amiruddin Hamzah, YB Ir. – 576 undi
6. Azizan Abdul Razak, YB Dato’ Seri Ustaz – 421 undi
7. Dzulkefly Ahmad, YB Dr - 702 undi
8. Hanipa Maidin, Hj – 735 undi
9. Hassan Mohamad Ali, YB Dato’ Dr. – 437 undi
10. Kamarudin Jaffar, YB Dato’ – 739 undi
11. Khalid Abd Samad, YB Hj. – 643 undi
12. Mahfodz Mohamed, Dato’ Dr. – 449 undi
13. Mazlan Aliman, - 804 undi
14. Mohd Amar Abdullah, YB Dato' Ustaz – 470 undi
15. Mohd Hatta Md Ramli, YB Dr. - 765 undi
16. Mujahid Yusof Rawa, YB Dr. – 651 undi
17. Nuridah Salleh, Ustazah - 416 undi
18. Siti Mariah Mahmud, YB Dr. – 445 undi

1 ulasan:

puakPas berkata...

Taniah! pro ulamak dan non ulamak telah kalah, pro UG dan anti UG telah hancur, ulamak dan erdogan telah binasa, ulamak dan profesional telah mati.
PAS menang! PAS menang lagi!. UMNO tetap akan kalah walaupun siapa yang menang di kalangan ahli PAS.
PAS telah menang.
Marilah sama-sama kita memohon ampun kepada Allah, kerana kotornya pemikiran kita, jahatnya hati kita, dimana kita sama-sama telah menyebarkan pelbagai cerita dongeng dan gelaran jahiliyyah, sesama ahli PAS demi untuk dipilih sebagai panglima perjuangan Islam, dimana kesannya adalah perpecahan dalam kesatuan ahli parti kita.
Selepas hari ini tiada lagi gelaran dan kepuakan seperti sebelum ini disebarkan kecuali dari mulut busuk para MUNAFIQ dalam perjuangan Islam.
Para ulamak dalam PAS mestilah bersyukur, kerana begitu ramai manusia bangkit untuk membantu mereka membangunankan Islam di Malaysia.
Para ulamak dalam PAS mestilah berterima kasih, kerana mereka boleh menumpukan lebih banyak masa untuk mendidik begitu ramai ahli PAS yang setia dan laparkan ilmu dan tarbiyyah.
Mereka yang bukan ulamak, mestilah bersyukur kerana inilah masa mereka membantu kerja para ulamak dan menjadi sendi dan tulang kepada usaha para Rasul.
Mereka yang terpilih mesti berusaha untuk menjadi ulamak dengan belajar agama secara profesional daripada ulamak dalam PAS.
ini hakikatnya,
Abe Mat Sabu telah menang dengan cemerlang, Tuan Man Tuan Ibrahim menang bergaya, Nasaruddin Mat Isa menang menang lagi.
Ketiga-tiga panglima PAS ini telah menunjukkan jasa yang amat besar kepada perjuangan Islam. Kekalahan dalam pemilihan bukan bererti kalah dalam perjuangan. Ketiga-tiga panglima ini mesti diketengahkan dan diletakkan ditempat sewajarnya selepas daripada ini.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....