Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 10 Oktober 2010

Antara Sebab Kenapa Tan Sri Khalid Bertanding Jawatan Timbalan Presiden PKR

SHAH ALAM 10 OKT: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau menawarkan diri untuk jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan kerana mahu membantu parti menyisihkan sebarang amalan kepimpinan berpuak dan serangan peribadi.

Khalid berkata beliau sanggup berundur daripada pertandingan jika sebuah jawatankuasa khas yang ditubuhkankanya mendapati keputusannya itu memberi kesan kepada perpaduan parti.

Jawatankuasa itu terdiri daripada Syed Sharir selaku pengurus kempen beliau, Irene Fernandez, Tian Chua dan Muhamad Nur Manuty.

“Sekiranya jawatankuasa ini menasihatkan bahawa tawaran saya ini (untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden) tidak baik untuk parti dan ada cara lebih baik untuk saya berkhidmat pada parti, saya akan akur pada nasihat ini,” kata beliau.

Khalid yang mendapat empat pencalonan untuk jawatan Timbalan Presiden akur bahawa beberapa insiden pada pemilihan PKR telah membawa persepsi negatif di kalangan ahli dan dalam media.

“Saya juga melihat apa yang berlaku menampakkan kepimpinan berpuak dan serangan peribadi. Perkembangan ini tidak sihat dan perlu diperbetulkan. Sebagai salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat dan Menteri Besar negeri Pakatan Rakyat, saya akan cuba memperbetulkan keadaan ini," tambah beliau.

Khalid adalah calon keempat bertanding jawatan itu selain Naib Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim dan Pengerusi PKR Perak, Mustaffa Kamil Ayub.

Khalid menggariskan lima teras perjuangan bertemakan “Memperkasakan Reformasi” untuk kempennya. Lima teras tersebut ialah;

-Setia kepada perjuangan
-Meneruskan agenda perubahan
-Merakyatkan ekonomi
-Menolak politik pecah perintah
-Kesepaduan parti

“Lima teras perjuangan ini akan mencorakkan pentadbiran ‘inclusive’ dan mengakhiri amalan berkumpulan dan berpuak-puak dalam parti. Hanya dengan ini laluan Pakatan Rakyat ke Putrajaya akan menjadi realiti,” kata Khalid.TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....