Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 25 November 2009

Pas Pusat berhak tegur pentadbiran negeri-Tok Guru Nik Aziz




KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Nik Aziz Nik Mat berkata, beliau tidak tertekan ataupun pun tergugat dengan tindakan Pas Pusat menasihatinya supaya menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman berundur dari jawatan ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Menyifatkan perkara tersebut lumrah dalam sebuah parti, Mursyidul Am Pas itu berkata, apa yang dilakukan oleh Pas Pusat itu adalah adil memandangkan beliau sendiri menegur kepimpinan pusat supaya mengadakan Muktamar Khas Agung (EGM) baru-baru ini.

“Tak ada tekanan, biasa la, sebelum ini saya tekan (Pas) pusat melalui cadangan pemilihan baru parti, sekarang pusat tekan saya, pakat tegur menegur, asas Islam begitu,”katanya kepada media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Harian Pas Kelantan di kediaman rasminya di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya kewajaran tindakan Pas pusat yang diketuai presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din membuat kunjungan serta memberi nasihat bagi menyelesaikan kemelut yang melanda perbadanan tersebut kelmarin. SH

Ulasan Tinta Hijau DKB:

Fuhh!!! sebak ambo membaca kenyataan dari Tok Guru ni.Inilah sifat yang ada pada Mursyidul Am kita.Walaupun dah berpuluh tahun berada dalam Pas tapi beliau masih boleh menerima teguran dengan hati terbuka.Kalau Pemimpin lain baik dalam Pas belum tentu dapat bersikap seperti Tok Guru dan Pemimpin Umno? uhh jauh Panggang dari api.Tak percaya suruh Ahmad Maslan nasihat Najib, nescaya terpelentinglah sahabat kita ini ke Laut China Selatan ha..ha..
Persetankan apa yang orang kata pada Tok Guru.Bagi ambo Tok Gurulah yang terbaik,Tok Gurulah yang paling world.Masakan tidak, antarabangsa pun iktiraf beliau( n0 42 muslim paling berpengaruh di Dunia).Tapi kita di sini masih ada yang memperlekehkan beliau.Apakah bila beliau meninggal dunia baru kita hendak mengiktiraf ketokohan beliau,baru kita merintih hiba mengenangkan jasa jasa beliau.Selagi hayatnya di kandung badan,marilah kita sama sama berdiri teguh di belakangnya samada senang atau susah.Bagi Ambo,ambo lebih rela melihat Tok Guru terus mentadbir Kelantan walaupun terpaksa memerintah dari atas katil!!!
Hidup Tok Guru!!! Takbir!! Takbir!!Takbir!!!!

SALAM DARI AMBO TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....