Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 30 September 2009

PRK Bagan Pinang | Kenapa Pas pilih Zulkifli-Presiden Pas


Ucapan Tuan Guru Presiden semasa Majlis Pengumuman calon Pas PRK Bagan Pinang.Video oleh:Jiwokelate 2009


PORT DICKSON: Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar, 45, dipilih sebagai calon parti itu untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bagan Pinang 11 Oktober ini.

Pengumuman mengenainya dibuat oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di hadapan kira-kira 300 penyokongnya di Markas DAP di sini semalam.

Abdul Hadi berkata Zulkefly Mohamad adalah calon terbaik kerana beliau calon muda dan berpendidikan tinggi.

"Kami (PAs) pilih beliau kerana beliau calon terbaik, calon muda dan berpendidikan tinggi. Semua sebulat suara bersetuju (pemilihan Zulkefly)," katanya kepada pemberita selepas mengumumkan calon parti itu.

Turut hadir pada majlis itu, Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa, Naib Presidennya Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar, Penasihat DAP Lim Kit Siang, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali dan Naib Presidennya Mohamed Azmin Ali.

Sementara itu Zulkefly berkata beliau berterima kasih atas kepercayaan pucuk pimpinan Pakatan Rakyat, dan menurutnya tujuan pakatan itu memasuki pertandingan semata-mata atas kehendak rakyat, untuk membela rakyat.

Pada pilihan raya umum 2008, Zulkefly yang bertanding kerusi DUN Lenggeng, tewas kepada calon Barisan Nasional (BN), Mustafa Salim dengan majoriti 1,285 undi.

Anak jati Lenggeng itu sebelum ini pernah menjawat jawatan sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan (20052007) sebelum dilantik ke jawatan sekarang yang dipegangnya selama dua penggal.

Zulkefly merupakan seorang ahli perniagaan dan memegang Ijazah Sarjana dalam bidang Sains daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) serta Ijazah Sarjana Muda Komunikasi dari Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Beliau juga pernah menjawat jawatan sebagai pengurus di Syarikat GLC dan Syarikat Telekomunikasi.

Kerusi DUN Bagan Pinang yang dimenangi BN dengan majoriti 2,333 undi pada pilihan raya umum lepas, menjadi kosong berikutan kematian penyandangnya Azman Mohammad Noor pada 4 Sept lepas. BERNAMA

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....